Državna revizorska institucija (DRI) je revizijom utvrdila greške i nepravilnosti koje imaju, kako su naglasili, materijalan i prožimajući efekat na finansijski izvještaj.
Kolegijum je radio u sastavu dr Milan Dabović, član Senata i rukovodilac Kolegijuma i Siniša Čađenović, član Senata i član Kolegijuma.
- Prema Predlogu zakona, budžetski prihodi iznosili su 2.755.717.266,87 eura, a budžetski izdaci 3.003.265.592,95 eura, što znači da je iskazan gotovinski deficit od 247.548.326,08 eura. Revizijom je utvrđeno da je potrebno uvećati prihode za 3,2 miliona eura, a umanjiti rashode za 38,8 miliona eura, čime se deficit koriguje na 205.526.083,02 €. Modifikovani gotovinski deficit nakon korekcija iznosi 216.813.510,52 eura - navode u izvještaju DRI.
Dodaju da Ministarstvo finansija nije u potpunosti uskladilo evidenciju i finansijske izvještaje sa zakonom, te da Glavna knjiga trezora ne sadrži sve potrebne podatke o imovini, obavezama i gotovini.
Uočena su neslaganja između izvještaja potrošačkih jedinica i podataka iz Glavne knjige trezora.
- U okviru revizije pravilnosti, DRI je izrazila negativno mišljenje zbog nepravilnosti u radu Ministarstva finansija i drugih potrošačkih jedinica. Ministarstvo finansija nije u cjelosti uskladilo vođenje Glavne knjige Trezora sa važećim Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština, a pojedine potrošačke jedinice su ugovarale obaveze iznad planiranih sredstava. Utvrđeno je da nijesu redovno izmirivane dospjele obaveze, niti su rasknjižene obaveze naplaćene prinudnim izvršenjem - navode u DRI.
Revizijom je konstatovano i da ni u 2025. godini nije dostavljen Završni poreski račun za 2024. godinu u zakonom propisanom roku, te da knjigovodstveno stanje poreskog duga ne odražava stvarno stanje obaveza i potraživanja.
Takođe, utvrđeno je da se Račun za razvoj manje razvijenih jedinica lokalne samouprave nije blagovremeno konsolidovao u Glavnoj knjizi Trezora, a da je dio sredstava ostao van bilansa.
- DRI je ukazala i na potrebu da se uspostavi jedinstveni informacioni sistem poreske administracije, uvedu interne kontrole u radu Trezora i utvrde kriterijumi za zakup prostorija političkih subjekata - istakli su.
Državna revizorska institucija je, na osnovu nalaza utvrđenih revizijom Predloga zakona o završnom računu budžeta Crne Gore za 2024. godinu utvrdila da je realizovano 18 odsto preporuka datih u Izvještaju o reviziji Predloga zakona o završnom računu budžeta Crne Gore za 2023. godinu, 14 odsto je djelimično realizovano, 66 odsto nije realizovano, dok dva odsto preporuka nije primjenjivo.
