Posebno zabrinjava činjenica da je blokadom pruge zaustavljen međunarodni voz, na kojem se i dalje nalazi imovina stranih državljana, uključujući automobile putnika, navode iz ministarstva.
Ističu da je Ministarstvo saobraćaja u kontinuitetu podržavalo poboljšanje uslova rada zaposlenih, a kroz rebalans budžeta obezbijedili smo dodatnih 2,5 miliona eura za funkcionisanje Željezničke infrastrukture Crne Gore.
- Uprkos tome, današnja akcija dijela zaposlenih izvedena je na ultimativan način, do sada nezabilježen u Crnoj Gori. Radi se o potezu kojim su radnici odbili svaku mogućnost dogovora sa menadžmentom i odbijali razgovor čak i sa reprezentativnim sindikatima, koji su jedini ovlašćeni da pregovaraju o kolektivnom ugovoru u skladu sa zakonom - navode u saopštenju.
Takođe, kako dodaju, nezadovoljna grupa radnika kao razlog navodi diskriminaciju koja se, prema njihovim tvrdnjama, dešavala u periodu između 2009. i 2019. godine, dok su saobraćaj obustavili tek 2025. godine, šest godina kasnije. U vrijeme kada su, kako tvrde, bili obespravljeni, 2019. godine, nijesu obustavljali saobraćaj, što dodatno dovodi u pitanje motive današnje opstrukcije rada, dodaje se.
- Dodatno zabrinjavaju navodi da iza organizacije nezakonite obustave stoje određeni manjinski akcionari. Očekujemo da nadležni organi, prije svega Državno tužilaštvo, u potpunosti ispitaju ove informacije i utvrde sve odgovorne za današnji događaj i materijalnu štetu koju je prouzrokovala nezakonita obustava saobraćaja - kazali su iz resora saobraćaja.
Javni prevoz putnika, kao djelatnost od javnog interesa, podliježe zakonskim normama koje na jasan način definišu kako se i na koji način može organizovati štrajk zaposlenih, ističu.
- Iz izjava organizatora nezakonitog štrajka, koji ističu da i dalje odbijaju pregovore sa menadžmentom, jasno se vidi priznanje da su pribjegli ucjenjivačkoj obustavi saobraćaja, potpuno svjesni posljedica i štete koju će ista proizvesti, a bez poštovanja zakonskih normi - navode.
Ministarstvo saobraćaja ostaje posvećeno očuvanju zakonitosti, sigurnosti saobraćaja i zaštiti interesa putnika i države. Crna Gora mora funkcionisati kao pravna država, u kojoj se poštuju prava radnika, ali se ne dozvoljava samovolja i ultimatumi sa očiglednom motivacijom izazivanja nestabilnosti, dodaju.
- Očekujemo normalizaciju saobraćaja, nakon čega se u zakonskoj proceduri, uz učešće reprezentativnih sindikata i predstavnika radnika koji nijesu dio sindikata, mogu nastaviti razgovori o uslovima novog kolektivnog ugovora - poručuju u saopštenju.
