On je naveo da je ovo dokaz da Crna Gora ima dovoljno znanja, kapaciteta i stručnosti da samostalno organizuje i razvija svoje avio-povezanosti bez potrebe za koncesionim modelom upravljanja.
Ivančević je rekao Pobjedi da je sadašnji menadžment Aerodroma Crne Gore dokazao kako država, uz podršku evropskih fondova i uz racionalno korišćenje sopstvenih finansijskih resursa, može samostalno da izgradi i modernizuje dva savremena, standardizovana aerodroma koji će u potpunosti služiti razvoju crnogorske privrede i turizma.
- To su ključne saobraćajne tačke koje ne smijemo prepustiti drugima, jer one ne predstavljaju samo infrastrukturne objekte, već strateške kapije države – prvi i posljednji utisak svakog putnika koji dolazi ili odlazi iz Crne Gore - naveo je Ivančević.
Prema njegovim riječima, Aerodromi moraju ostati pod državnom kontrolom, jer su neraskidivo vezani za javni interes, planiranje turističke politike i dugoročnu ekonomsku stabilnost zemlje.
- Nema nikakve logike da ulazne kapije države, zemlje koja živi od turizma, predajemo drugima na upravljanje u cilju ostvarivanja njihovog profita, dok bi se javni interes – koji bi morao biti temelj svake odluke – gurao u drugi plan. Takvi modeli možda kratkoročno izgledaju privlačno, ali dugoročno znače gubitak suvereniteta nad sopstvenim razvojnim potencijalima - upozorio je Ivančević.
On smatra da se na primjeru Aerodroma Crne Gore pokazalo kako domaće znanje, stručnost i posvećenost mogu biti jednako vrijedni kao bilo koji strani menadžment.
- Imamo ljude, iskustvo i resurse da sami gradimo i upravljamo infrastrukturom od nacionalnog značaja. To je pitanje ponosa, ali i odgovornosti prema budućim generacijama – da im ostavimo sistem koji funkcioniše u interesu države, a ne pojedinaca - poručio je Ivančević dodajući da svaka nova mogućnost povezivanja Crne Gore sa tržištima znači isto što i vazduh i voda za čovjeka koji živi.
Prema njegovim riječima, za crnogorski turizam to su novi kontakti, nove šanse za animiranje novih tržišta, ali i za povećanje frekvencija na već postojećim, rastućim tržištima.
On je dodao da je sadašnji menadžment Aerodroma dokazao da, uz finansijsku podršku države i uz pomoć fondova Evropske unije, može da izgradi dva kvalitetna, standardizovana aerodroma, koji će služiti crnogorskoj privredi i turizmu.
- Nema potrebe da ih dajemo u koncesiju, kako bi koncesionari vodili sopstvenu politiku usmjerenu isključivo na povećanje profita, a ne na ostvarivanje javnog interesa. Javni interes i profit se ponekad prepliću, ali ne uvijek - poručio je Ivančević.
Prema njegovim riječima, možemo izgraditi i organizovati naša dva aerodroma – dakle, dva glavna ulaza u Crnu Goru i crnogorski turizam – kako u saobraćajnom, tako i u organizacionom smislu, sa postojećim kadrom.
- Nama za to ne treba niko sa strane. Ono što nam sada treba jeste novac. A novca ima – i u Crnoj Gori i u fondovima Evropske unije, koji će sa zadovoljstvom pomoći Crnoj Gori da obezbijedi bolju povezanost, da napravi prijemne kapacitete po najvišim standardima, i da obezbijedi da prvi i posljednji utisak svakog ko dođe u Crnu Goru bude mnogo ljepši i bolji nego do sada - kazao je Ivančević dodajući da otvaranje baze Wizz Air znači mnogo za turizam.
On je naveo da to znači dobro i za građane, koji će imati više mogućnosti da razvijaju svoju ekonomiju, putuju, a naročito da otvaraju nova turistička tržišta za Crnu Goru. Otvaranjem ovolikog broja novih linija, zaista se stvara mogućnost produženja sezone, privlačenja kvalitetnijih turista, ali istovremeno i obaveza da se što prije organizuje, rekonstruiše i izgradi nova infrastruktura na aerodromima, kao podrška crnogorskom turizmu.
