Autoput Bar-Boljari, odnosno prioritetna dionica autoputa od Smokovca do Mateševa, biće svečano otvorena večeras, a za tu namjenu državno preduzeće Monteput će potrošiti 24.166 eura sa porezom na dodatu vrijednost (PDV). Od toga se na PDV, koji ide državi, odnosi 4.194 eura, dok ostatak čini trošak za robe i usluge, pokazuje ugovor koji je sklopio Monteput za svečano otvaranje.
Članovi Vlade koje će predvoditi premijer Dritan Abazović prvo će u 20 časova svečano otvoriti dionicu na naplatnom mjestu Pelev brijeg, gdje je jedna od četiri petlje prioritetne dionice duge 42 kilometra, dok će u 22 časa slavlje nastaviti u vinskom podrumu "Plantaža" Šipčaniku. Najveći dio novca predviđenog za proslavu otvaranja autoputa biće utrošen za hranu i piće, odnosno za slavlje u Šipčaniku. Jedina pozitivna stvar u potrošnji ovolikog novca na projekat koji kasni preko tri godine i koji ćemo otplaćivati još dugo godina, je što će novac iz jedne državne kompanije biti plaćen drugoj državnoj kompaniji.
"Dan" je pitao Vladu, Ministarstvo kapitalnih investicija i Monteput da li je primjereno da dok se priča o krizi, rastu cijena i padu kupovne moći gradjana, troši novac na proslavu otvaranja autoputa. Pritom, nije sporan dio koji će se održati na autoputu, jer se obično na za svaki veći projekat polažu kameni temeljci i presijecaju vrpce, ali jeste sporno da se troši 20 hiljada eura na proslavu koja će početi u 22 časa i trajati do posle ponoći. Pitali smo i zašto nije samo presječena vrpca, odnosno zašto nije samo svečano otvoreno na autoputu, već mora i da se slavi u Šipčaniku, kao i čime je manjinska Vlada doprinijela izgradnji autoputa koja traje preko sedam godina, pa priređuju proslavu u Šipčaniku tim povodom. Monteput smo pitali i ko je donio odluku o potrošnji 24 hiljade eura na svečano otvaranje.
Iz Ministarstva kapitalnih investicija su nam odgovorili da "jedina svečanost koju Vlada, odnosno MKI organizuje ovim povodom je svečanost na Pelevom brijegu".
Odgovore Monteputa ćemo objaviti čim nam ih dostave. Pitanja smo poslali kasno sinoć.
Prioritetna dionica duga 42 kilometra počela je da se gradi 11. maja 2015. godine i rok izgradnje je bio 11. maj 2019. godine. Taj rok je probijen, a jedan od kočničara završetka u roku je bila upravo država, koja nije na vrijeme izdavala potrebne dozvole za gradnju. Nakon toga je dat novi rok 30. septembar 2020. godine, koji je takodje probijen, zbog pandemije. Iako, se iu Crnoj Gori moglo graditi, ali glavnom izvođaču radova, kineskom CRBC-u je problem bio što nisu mogli da u CG dovedu radnu snagu. Treći rok je određen za 30. novembar 2021. godine i do tog datuma su bili završeni svi građevinski radovi, ali nisu bile postavljene elektro-instalacije.
Manjinska Vlada je formirana krajem aprila, a početkom i sredinom juna su tražili da se ubrzaju radovi na autoputu, odnosno pribave potrebne dozvole za otvaranje autoputa.
I tako će građani Crne Gore nakon sedam godina i skoro tri mjeseca da se provozaju dionicom koja će nas koštati preko milijardu eura.
Autoput će biti zvanično u upotrebi od 14. jula u 8.00 časova, a putarina se neće naplaćivati do 21. jula u 8.00 časova