
To su zvanično saopštili "Danu" iz resora na čijem čelu je Filip Radulović.
– Kvar na avionu je situacija koja se ne može predvidjeti. Ministarstvo nije uočilo bilo kakve nepravilnosti u spornom događaju i nemamo u planu da vodimo istragu po ovom pitanju. To je interna stvar kompanije. Svi avioni našeg nacionalnog prevoznika prolaze sve neophodne procedure – kontrole prije polijetanja i nijednog trenutka se bezbjednost letjenja vazduhoplovima "Er Montenegra" ne može dovesti u pitanje. Proceduru koju navodite (testni let) sprovodi se na mjestu vršenja radova, a ne po povratku na matični aerodrom – kazali su nam iz MSP-a.
"Dan" je juče objavio da je avion "embrajer" bio na servisu koji je koštao preko milion eura, iako je po planu predviđeno 500 hiljada za servis, da je u subotu došao u Crnu Goru, a da je u ponedjeljak odmah letio. Dobra praksa u avijaciji je da avion nakon servisa odradi nekoliko letova bez putnika, prije nego što se počne koristiti za redovan saobraćaj.
– Kvar je situacija koju nije moguće predvidjeti, tako da niko ne može da snosi odgovornost za kvar aviona. "Air Montenegro" je planirao radove na avionima u toku zimske sezone i na osnovu toga i planirao svoj saobraćaj. Takođe, "Air Montenegro" je preventivno dogovorio saradnju sa avio-kompanijama iz regiona da u slučaju ispada aviona iz saobraćaja imaju mogućnosti da koriste njihove vazduhoplove koji posjeduju sve neophodne dozvole za obavljanje letova. To je jedini način da se zaštitite kada u floti imate mali broj vazduhoplova – istakli su iz Ministarstva saobraćaja.
Zbog kvara aviona u ponedjeljak u Ljubljani, a potom slanja drugog aviona na servis, "Air Montenegro" je bio bez svoja dva aviona, pa je morao da angažuje avione drugih kompanija. Sve to je dovelo do otkazivanja više letova, a kompaniju je koštalo minimum 100 hiljada eura.
Ministar Radulović je nedavno zbog nepravilnosti na vozovima Željezničkog prevoza tražio ostavke svih članova odbora, a kasnije i skupštinu akcionara na kojoj će biti razriješeni članovi odbora. Pitali smo MSP da li se u ova dva slučaja može povući paralela.
– Mislimo da nije moguće porediti ove dvije situacije – odgovorili su nam iz MSP-a.
Tako, međutim, ne misle članovi Odbora direktora ŽPCG koji nisu podnijeli ostavke. Oni su pitali ministra Radulovića hoće li smijeniti i Odbor direktora "To Montenegra".
– S obzirom da ste Odbor direktora Željezničkog prevoza razriješili, uprkos dobrim rezultatima koje su postigli, bez prethodnog razgovora, pitamo Vas da li ćete se voditi istim aršinima i u slučaju "Air Montenegra"? Ono što moramo napomenuti za Željeznički prevoz za vrijeme mandata ovog odbora direktora jeste: usvajanje novog kolektivnog ugovora poslije osam godina neuspješnih pregovora; najviše investicija u vozna sredstva u poslednjih pet godina ostvareno je u 2023. godini; najveći priliv od prodaje karata u poslednjih osam godina ostvaren je u 2023. godini; otkazivanje vozova u 2023. godini je na nivou od prošle godine i mnogo manje od ranijih godina. Ministre, vidite da nekad ni dva eksperta u odborima nisu rješenje, tako da smatramo da možda treba da stavite po tri eksperta u odbore, kako bi se izbjegle ovakve situacije, situacije koje se dešavaju gotovo u svim zemljama, pa čak i u onima koje u željeznicu i aerodrome ulažu u desetostruko veće iznose – naveli su članovi Odbora direktora ŽPCG koji nisu podnijeli ostavke.
U pitanju su Marko Bertanjoli, predstavnik manjinskog akcionara, Miralem Redžepagić i Mirsad Veliu.
– Ministre, svjedoci ste da mi nismo kao odbor htjeli da ulazimo u medijsku raspravu sa Vama, ali, s obzirom na način Vašeg shvatanja na kojem principu treba da posluju preduzeća u većinskom državnom vlasništvu, a iz Vašeg resora, mi iz Željezničkog prevoza Vas pitamo da li ćete sa "Air Montenegrom" postupiti isto kao i u slučaju našeg Društva, tj. zakazati vanrednu skupštinu akcionara i tražiti smjenu odbora direktora – pitaju ministra iz Odbora direktora ŽPCG.
Коментари (0)
Оставите свој коментар