
Državna revizorska institucija (DRI) u intenzivnoj je fazi priprema za izradu godišnjeg plana revizija za 2022. godinu i okviru toga razmatramo dospjele inicijative, kazao je "Danu" član senata DRI Branislav Radulović. On nam je otkrio da su za vršenje finansijskih revizija inicijative stigle od Odbora za ekonomiju da se izvrše revizije Ministarstva prosvjete, nauke, kulture i sporta i Uprave za sport i mlade i od strane NVO koje su iskazale interesovanje za reviziju RTCG. Na čelu najvećeg ministarstva u Vladi je Vesna Bratić, dok je na čelu RTCG Boris Raonić.
– Kada su u pitanju revizije uspjeha, Odbor za rodnu ravnopravnost pokazao je interesovanje da se sprovede posebna revizija koja se odnosi na rodno odgovorno budzetiranje i sprovođenje rodno odgovornih politika. U fazi planiranja je i revizija ugovora o djelu i dopunskom radu za koju od ranije postoji veliko interesovanje javnosti, kao i revizija vezana za sprovođenje nacionalnog programa za rano otkrivanje raka dojki, koja je takođe apostrofirna na Odboru za rodnu ravnopravnost – izjavio je Radulović.
Senat DRI će Godišnji plan revizija za 2022. godine usvojiti do kraja tekuće godine, a u cilju što boljeg planiranja, kako je rekao Radulović, usvojili su posebne smjernice, za koje se u izvještaju EK navodi da su osigurale "da se planiranje zasniva na procjeni rizika i jasno definisanim kriterijumima".
• DRI je najavila intenzivnu aktivnost vezanu za reviziju sredstava za borbu protiv korona virusa. Kada DRI planira da objavi rezultate ovih revizija?
Cijeneći značaj i interesovanje javnosti, DRI u ovoj godini sprovodi čak tri revizije vezane za ovu temu. Pored revizije uspjeha koja se odnosi na efikasnosti upravljanja sredstvima donacija za suzbijanje korona virusa, revizorski timovi sprovode i finansijsku reviziju koja se odnosi na konfirmaciju troškova zdravstvene zaštite po osnovu kovida-19, te posebnu IT reviziju s ciljem utvrđenja efektivnosti funkcionisanja Aplikacije za evidentiranje rezultata PCR testiranja na kovid-19 u Institutu za javno zdravlje Crne Gore. Svi revizorski timovi intenzivno rade i očekujemo kraj revizorskog rada krajem ove i objavljivanje rezultata početkom naredne godine.
• Koje su revizije uspjeha trenutno u toku?
DRI pored šest revizija uspjeha koje su do sada sprovedene u 2021. godini i koje su se odnosile na održivi razvoj (zaštita šuma, vazduha i jadranskog basena), efikasnost upravljanja CRPS-a i efektivnosti redovnog i investicionog održavanja državnih puteva, te efikasnost rada revizorskih odbora u privrednim društvima, sprovodi još četiri revizije uspjeha. One se odnose na efikasnosti realizacije preporuka DRI vezanih za zaštitu šuma, efektivnost upravljanja sistemom otpadnih voda, agrobudzet i efektivnost korišćenja subvencija za proizvodnju i pružanje usluga u poljoprivredi iz sredstava državnog budzeta, te uspješnost raspolaganja sredstvima za borbu protiv korona virusa.
• Nedavno objavljena revizija efikasnosti rada revizorskih odbora državnih preduzeća izazvala je veliko interesovanje. U nalazu ste ukazali na problem "podnormiranosti" ove oblasti. U čemu se ona ogleda?
Ova revizija je s pravom proizvela veliko interesovanje ne samo kod subjekata revizije već i kod strukovnih organizacija, kao što su Institut sertifikovanih računovođa i revizora ili Privredna komora iz razloga što je DRI utvrdila da je rad ovog tijela u privrednim društvima sa većinskim vlasništvom države generalno neefikasan. Takođe, ovom temom će se baviti i Savjet za konkurentnost, a izvještaj DRI je dostavljen i Odboru za ekonomiju, finansije i budzet.
Pored osam izdatih preporuka subjektima revizije, DRI je izdala i posebnu sistemsku preporuku Ministarstvu finansija da predloži Vladi izmjene i dopune Zakona o reviziji u cilju potpunije normiranosti nadležnosti, načina funkcionisanja, izbora i opoziva članova odbora i drugih pitanja od značaja za rad revizorskih odbora. "Podnormiranost" se ogleda u činjenici Zakona o reviziji u dva člana (čl. 30 i 31), kojim se propisuje samo obaveznost imenovanja revizorskih odbora, sastav i njegove nadležnosti, bez dalje razrade, tj. uređenja drugih važnih pitanja, koja usled neuređenja u zakonu proizvode ili različito interno regulisanje i primjenu ili nijesu uopšte regulisana aktima privrednih društava, te je stoga potrebno pristupiti njegovim izmjenama i dopunama po uzoru na npr. zakone u Hrvatskoj ili Srbiji.
Коментари (0)
Оставите свој коментар