Mirko Stanić / - EVROPSKI SAVEZ
11/02/2025 u 09:43 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Stanić: Na aerodrome se gleda kao na tuđu imovinu koje se što prije treba riješiti

Kod nas se na aerodrome gleda kao na neku tuđu imovinu koje se što prije treba riješiti, a ne kao na razvojnu polugu države u kojoj je većina građana živi i radi u oblasti turizma, saopštio je predsjednik Glavnog odbora SDP i predstavnik Evropskog saveza Mirko Stanić.

Aerodromi Crne Gore već duže vremena pokazuju da ne mogu da se nose sa puno boljom konkurencijom koja je uspjela da uhvati talas ogromnog rasta broja putnika i destinacija poslije korone.

- Da jednostavno objasnimo, prije 5-6 godina je bilo uobičajeno da na aerodromu Podgorica vidite veliki broj vozila sa albanskim tablicama, danas crnogorske tablice vidite na parkingu aerodrome u Tirani. Tamošnja država je shvatila da bez aviopovezanosti nema budućnosti turizma, pa zbog toga imaju najveće stope rasta i avioprevoza i turizma u Evropi - kazao je Stanić.

- Crna Gora uz Hrvatsku ima najveće učešće turizma u BDP i to mora biti početna premisa svake odluke koja može bitno uticati na turistički razvoj. U aerodrome se ne ulaže, nema podsticajnih šema sa državnog nivoa, zimski saobraćaj je sveden na Beograd i Istanbul, dok su ljeti gužve, vrućine, mali broj šaltera i putničkih skenera jedna od ružnih slika koja se šalje iz Crne Gore.

Da ne pričamo o tome da ni poslije 15 godina nema ništa od priče o proširenju kapaciteta, novim terminalima ili opremi za noćno slijetanje. Onda se kao spas od partijskog rukovođenja tim preduzećem i nesposobnošću da se uradi minimalne stvari traži koncesija kako bi dva aerodroma “proradila”. Možda je onda bolje rješenje da damo nesposobnu Vladu i ministarstva pod stranu koncesiju, a da aerodromi ostanu državni - upitao je Stanić.

Pitanje niskotarifnih kompanija dijelom jeste pitanje upravljanja aerodromima, ali je, kako dodaje, puno više državna strategija, u kojoj učestvuju svi koji od tih letova imaju koristi.

- Od Vlade, ministarstva turizma, NTO, preko lokalnih uprava. Avio dostupnost Crne Gore tokom devet mjeseci kad nema ljetnje sezone bi osigurala stalnu zapošljenost radnika u turizmu i ugostiteljstvu, značajno povećanje prihoda država od poreza i akciza kao i održiv razvoj destinacije - naveo je Stanić.

Glomazić: Nema razumnog opravdanja da se aerodromi daju koncesionaru

Zbog toga je pitanju koncesija za aerodrome potrebno pristupiti sa puno više transparentnosti i kroz izrade inoviranih studija koje bi pokazale opravdanost jedne takve odluke.

- U svakom slučaju, našim aerodromima su potrebna značajna ulaganja kako bi ispratili barem regionalnu konkurenciju i time otvorili mogućnost dolaska stotina hiljada turista u našu zemlju tokom cijele godine. Samo kroz kreiranje razvojne strategije koja će uključivati i turističku privredu, kao i lokalne sredine možemo doći od rješenja koje je najbolje za aerodrome, zaposlene, ali i cijelu državu - zaključio je Mirko Stanić.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
    
Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог

Izdvojeno

27. april 2025 12:11