
Kompanija Tu Montenegro oglasila se nakon brojnih negodovanja u javnosti oko odabira loga ove avio-kompanije, ističući da autorsko djelo dizajnera Maksima Arbuzova u potpunosti odgovara ciljevima konkursa, jer je sačuvalo žilavost izvornog znaka i dodalo mu savremen lik i medijske kvalitete, koji će biti trajna podrška brendu.
Kako su istakli, javni konkurs je raspisom postavio jasne ciljeve, pravila i uslove.
- Ovaj konkurs je jedan od rijetkih koji je pored inspirativne teme učesnicima obezbijedio i motivišući nagradni fond, uporediv sa najboljim esnafskim praksama u regionu, a koji podrazumijeva otkup loga sa priručnikom i licence za nesmetanu upotrebu. Kompanija To Montenegro je ovim konkursom ponudila stručnoj javnosti smjernice za unapređenje konkursnih standarda u kreativnim industrijama - navode u saopštenju.
Iz Tu Montenegra ističu da je konkurs takođe postavio i vrlo specifične i ograničavajuće instrukcije, kako bi nasljeđe bilo sačuvano, dominantno plavim koloritom, ali prvenstveno formom.
- Redizajnirani znak mora zadržati dovoljno elemenata vizuelnog koda izvornog znaka MA kako bi zadržao generativnu vezu sa njim (glava orla u profilu, sa pogledom u smjeru leta, predstavljena iluzijom jednog poteza) i slično - napominju u saopštenju.
Dodatno navode da rezultat tako pripremljenog i sprovedenog konkursa je logo (dizajn sistem) kao snažna osnova za izgradnju brenda Er Montenegro u godinama koje predstoje.
- Autorstvo je potpuno, pa i nad namjenski oblikovanim slovnim ispisom, koji kao takav ne ostavlja nikakve dileme u pravnom prometu - poručuju u saopštenju.
Iz ove kompanije naglašavaju da poseban kvalitet izabranog rješenja je simbolički zapis specifičnosti crnogorskog neba i podneblja.
- To je uprošćena slika u kojoj se ogleda bogati ptičji fond, raskošni reljef i pitoreskno nebo, koje svi tako volimo. Pored kultnog orla kao svojevrsnog nacionalnog simbola Crne Gore, prekidom linije smo dobili i pticu koja prelijeće planine, more, jezera i rijeke, bilo noću, danju ili u osvit zore. Logo je čulna poezija koja samo čeka na adekvatan medijski nastup - dodaju u saopštenju.
Dodatno napominju da je medijski nastup po ovom pitanju već počeo i da nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
- Logo će sa aviona dočekivati i ispraćati putnike. Logo jednako funkcioniše i sa blizine i sa daljine. Logo je svojim grafičkim mutacijama obezbijedio prodornost kako u vrhunskim tako i u tehnologijama siromašnije reproduktivne moći. Logo se može štampati, projektovati, šiti, gravirati, izlivati, animirati i ozvučiti - naglašavaju u saopštenju.
Žiri je zbog svega navedenog, dodaju iz Tu Montenegra, uz punu saglasnost članova, izabrao ovaj logo kao čvrsti oslonac brendingu nacionalne avio-kompanije.
- Moramo istaći i da smo se kao žiri radovali svakom susretu i argumentovanom spajanju naših mišljenja, stilova i afiniteta - zaključuju u saopštenju.
Коментари (0)
Оставите свој коментар