Alen Šćuric / DIREKT-PORTAL.COM
22/12/2024 u 20:00 h
Draško MilačićDraško Milačić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Vazduhoplovni analitičar: Aerodrom Podgorica bi morao raditi minimum 21 sat dnevno

Vazduhoplovni analitičar Alen Šćuric smatra da bi podgorički aerodrom morao raditi mnogo duže, barem od 4.30 do 1.30, odnosno 21 sat dnevno, ako ne i 24 sata na dan.

– To je glavni aerodrom u državi i, što je bitnije, baza "Er Montenegra". Uz to, da podgorički aerodrom tako radi, i "Er Srbija" bi mogla imati svoj noćni let za Podgoricu, tj. let u poslednjem četvrtom talasu. Ovo je vrlo bitno za Podgoricu jer tako bi aerodrom mogao imati sve konekcije prema Evropi, Aziji i Americi, koje sada nema – ocijenio je Šćuric u izjavi za "Dan".

Radno vrijeme aerodroma u Podgorici je od sedam do 23.30 tokom ljetnje sezone, koja u avijaciji traje od kraja marta do kraja oktobra.

Upitan da li bi podgorički aerodrom trebalo da produži radno vrijeme tokom cijele godine ili u periodu većeg broja letova, odnosno tokom ljetnje sezone, Šćuric je odgovorio da bi, zbog "Er Srbije" i "Er Montenegra", to trebalo da bude praksa tokom cijele godine.

Rekordna godina za Aerodrome Crne Gore

Iz Aerodroma Crne Gore ranije su "Danu" saopštili da u kontinuitetu prate interesovanje avio-kompanija i shodno tome razmatraju mogućnosti za eventualno produženje otvorenosti podgoričkog aerodroma za saobraćaj.

– Zbog javnosti je važno da naglasimo da otvorenost aerodroma za saobraćaj i radno vrijeme zaposlenih nijesu isto. Konkretno, tokom ljetnje sezone, radno vrijeme zaposlenih (koji tokom ljetnje sezone rade u dvije smjene) počinje u pet sati ujutru, a završava se u 00.15. Da bismo realizovali najavljeni saobraćaj, bilo je neophodno da organizujemo i prekovremeni rad u skladu sa propisima. Naglašavamo da su radno vrijeme zaposlenih i otvorenost aerodroma za saobraćaj usklađeni sa potrebama avio-kompanija, odnosno sa najavljenim redom letjenja. Kada je riječ o predstojećoj zimskoj sezoni, koja u avijaciji počinje 27. oktobra i tokom koje je saobraćaj slabijeg intenziteta, a shodno najavljenom redu letjenja avio-kompanija, planirano je da aerodrom u Podgorici bude otvoren za saobraćaj ponedjeljkom od 7.30 do 21 sat; utorkom, srijedom i petkom od 7.30 do 20.30; četvrtkom i subotom od 7.30 do 23.30, a nedjeljom od 7.30 do 22.30 – precizirali su iz Aerodroma Crne Gore.

U trenutnoj situaciji cjelodnevna otvorenost ne bi bila isplativa

Aerodrome smo nedavno pitali i da li razmišljaju o 24-časovnom radnom vremenu i da li su radili studije o tome, u smislu koliko bi se povećali prihodi, a koliko troškovi poslovanja.
– Odnos prihoda i rashoda zasigurno ne bi išao u prilog ekonomičnosti poslovanja u dvadesetčetvorosatnom formatu, odnosno barem ne u sadašnjoj fazi potražnje. Svjesni smo svoje uloge i potpuno prihvatamo stav da profit nije nužno na prvom mjestu, ali širi kontekst ekonomske opravdanosti definitivno jeste. Preduzimamo konkretne aktivnosti za veću utilizaciju postojeće otvorenosti, a vrlo rado ćemo je produžiti čim bude realnog povoda za takav potez – poručili su iz Aerodroma, čiji je izvršni direktor Roko Tolić, a predsjednica odbora direktora Jelena Maraš.

Tada su istakli da bi za eventualno produženje radnog vremena trebalo angažovati dodatnu radnu snagu.

– Zaposleni u operativi aerodroma u Podgorici, koji čine većinu zaposlenih, formiraju tri ekipe koji tokom ljetnje sezone rade u dvije smjene (od 5 do 15 sati i od 14.15 do 00.15) i uz to imaju prekovremeni rad. To znači da na bazi postojećih kapaciteta maksimalno koristimo sve raspoložive mogućnosti u domenu otvorenosti aerodroma za saobraćaj. Dodatno, produženje radnog vremena u aktuelnoj situaciji nije izvodljivo. Ipak, u kontekstu pripreme naredne ljetnje sezone, aerodrom u Podgorici razmatra dodatne modele angažovanja kadra koji bi od kraja 2024. godine do marta 2025. godine trebalo da prođe bezbjednosne provjere, a zatim uđe u proces obučavanja i stekne neophodne licence. Na osnovu posljednjih iskustava, poseban izazov je motivacija kadra za aerodromske poslove koji nijesu atraktivni, kao što je nekada bio slučaj, zbog sve zahtjevnijih uslova i standarda koje je neophodno ispuniti – pojasnili su iz Aerodroma Crne Gore.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
22. decembar 2024 20:02