
– Kada se radi bojkot, on mora obuhvatiti cijeli trgovinski sektor (uključujući uvoznike, distributere i maloprodajne lance), a ne samo jedan trgovinski lanac, jer samo sveobuhvatan pritisak može natjerati sve u trgovačkom sistemu da snize cijene. Dodatno, paralelno sa bojkotom trgovinskog sektora, mora se izvršiti pritisak i na Vladu da se odrekne prihoda koji utiču na povećanje krajnje cijene na potrošača – objavio je Vuković na Fejsbuk profilu Fideliti konsaltinga.
On smatra da fokusiranje na jednog trgovca uopšte ne rješava sistemski problem, iz prostog razloga što će potrošači kupovati kod drugih trgovaca, koji će nastaviti sa istim cijenama, ako ne i sa višim, jer su im došli novi kupci na veoma kratak vremenski period (dok traje bojkot).
Dodatno, ističe on, bojkot na sedam dana neće izazvati značajnije finansijske efekte na Voli, s obzirom da se bojkot dešava van sezone, kada su cijene niže u odnosu na sezonu, a broj kupaca manji.
On naglašava da bojkot mora biti sveobuhvatan iz više razloga, a kao prvi navodi sprečavanje prelivanja potrošnje na druge lance.
– Ako se bojkotuje samo jedan lanac, kupci će preći kod konkurencije, koja neće osjećati nikakav pritisak da smanji cijene; naprotiv, može povećati cijene zbog iznenadne povećanje tražnje – ukazuje Vuković.
Kako je dodao, bojkot mora biti sveobuhvatan i samo tako može doći do smanjenja moći trgovinskih lanaca. Jer, kako ističe, svi veliki trgovinski lanci koriste slične strategije određivanja cijena i formiranja marži, a bojkot samo jednog ne mijenja praksu ostalih.
– Takođe, sveobuhvatnim bojkotom se pravi prtisak na cijeli trgovinski sektor. Sveobuhvatni bojkot stvara ozbiljan pritisak na sve trgovce, koji će morati da prilagode cijene da bi zadržali potrošače – objašnjava Vuković.
Kako dodaje, samo sveobuhvatnom reakcijom pravi se i pritisak na Vladu.
– Kada je bojkot širok, Vlada ne može ignorisati situaciju i mora preduzeti mjere za koje je nadležna – istakao je Vuković.
Konstatuje da je izuzetno teško bojkotovati trgovce na duži rok zbog toga što oni prodaju osnovne životne namirnice.
– Potrebno je kolektivno djelovanje protiv svih u trgovinskom sistemu kako bi se izazvao talas promjena u cijenama, dok paralelno treba zahtijevati odgovornost Vlade za njene odluke koje doprinose rastu cijena – smatra Vuković.
Kako je zaključio, izolovani bojkot jednog trgovinskog lanca neće imati nikakvog efekta na cijene za krajnjeg potrošača.