Izgradnja autoputa počela 2015. godine / -SRDJAN DJIDJO BOLJEVIC
23/04/2021 u 00:13 h
Marko StojanovićMarko Stojanović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Spor Ramela i CRBC-a zbog trafostanica na autoputu

Ramel, čiji je vlasnik Marinko Radulović, tužila je CRBC zbog ugovora o izgradnji i održavanju trafostanica Mrke i Uvač
Kompanija Ramel, jedan od podizvođača na izgradnji prioritetne dionice autoputa Smokovac–Uvač– Mateševo, tužila je glavnog izvođača radova kineski CRBC. Ramel, čiji je vlasnik Marinko Radulović, tužila je CRBC zbog ugovora o izgradnji i održavanju trafostanica Mrke i Uvač. Njima je sporan proces „manipulacije” u tim trafostanicama, tj.. oni smatraju da to po ugovoru nije bila njihova obaveza.

U ugovoru koji su potpisali Ramel i CRBC u članu sedam je navedeno da će Ramel izgraditi i održavati ove objekte, dok predstavnici kompanije CRBC, tvrde da je Ramel bio zadužen i za proces manipulacije u trafostanicama. Koliki iznos novca Ramel traži tek treba da utvrdi vještak.
Juče je ovim povodom u Privrednom sudu održano ročište na kojem je svoje tumačenje iznio vještak elektro struke Milutin Ostojić, koji je u dokumentaciji koju je dostavio sudu utvrdio da nikšićka kompanija nije bila dužna da obavlja proces manipulacije.
– U članu sedam se ne pominje termin „manipulacija” već samo nadgledanje i održavnje elektroenergetskih objekata – naveo je Ostojić.
Vlasnik Ramela Radulović istakao je da je održao nekoliko sastanaka sa predstavnikom CRBC-a Hei Šikjangom na ovu temu.
– Kompanija Ramel je radila manipulaciju neko vrijeme, jer je CRBC od nas tražio da to radimo zbog tehničkih uslova. Tada je obećano da će nam za te usluge biti plaćano, ali nakon tog sastanka iz CRBC-a su prestali da nam se javljaju na telefon i odgovaraju na dopise. Nijesmo smjeli da prestanemo sa „manipulacijom” jer bi u suprotnom to izazvalo štetu na međunarodnim dalekovodima – kazao je Radulović.
On je istakao da je nakon toga održan još jedan sastanak, na kome su predstavnici kineske kompanije ponudili poravnanje od 50.000 eura, zbog čega je on napustio sastanak.
Predstavnik kineske kompanije Liu Jang je potvrdio da je prisustvovao sastancima na kojima su dogovoreni poslovi koji je trebalo da budu obavljeni u dvije faze.
– Prva faza je podrazumijevala izgradnju, dok je druga podrazumijevala održavanje i rad ovih trafostanica. U januaru 2017. kada je završena prva faza, iz Ramela su nam poručili da njihova obaveza nije „manipulacija” pa smo morali da angažujemo fizička lica koja bi obavljala taj posao dok se ne nađe rješenje – kazao je Jang.
On je pojasnio i da su na sastanku koji je u međuvremenu održan, predstavnici Ramela potvrdili da je njihova obaveza „manipulacija” trafostanicama, ali da o tome, ipak, ne postoji pisani trag.
Advokati kineske kompanije će na sledećem ročištu koje je zakazano za 26. maj dostaviti pisano izjašnjenje na nalaz vještaka. Sudija Privrednog suda Blažo Jovanić zatražio je da se na narednom ročištu ispita i Hei Šikjang, kao jedan od glavnih pregovarača u poslu koji su zaključile dvije kompanije.
M.D.S.
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null,"logged_in":false}
23. mart 2025 07:53