Za samo osam nedjelja prikazivanja, ova porodična komedija zaradila je 416,1 milion dolara u Sjevernoj Americi i dodatnih 584,8 miliona na međunarodnim tržištima, čime je ukupna zarada dostigla 1,001 milijardu dolara. Ipak, najuspješniji film 2025. godine na globalnom nivou trenutno i dalje ostaje kineski blokbaster "Ne Zha 2", sa nevjerovatnih 1,899 milijardi dolara.
Od striminga do bioskopskog hita
Lilo i Stič predstavlja najnoviji dokaz da Diznijeva strategija prebacivanja projekata sa striming platformi u bioskope može donijeti spektakularne rezultate. Film je prvobitno bio planiran da se prikaže isključivo na Disney+ kanalu, ali se studio ipak odlučio za bioskopsku distribuciju.
Sličan put imala je i Moana 2, koja je od serije za Disney+ postala bioskopski hit vrijedan milijardu dolara.
Zahvaljujući ovakvim uspjesima, Walt Disney Studios je u poslednjih 13 mjeseci objavio čak četiri filma koji su premašili milijardu dolara zarade, uključujući Marvelov Deadpool i Wolverine i Piksarov Inside Out 2.
"Znali smo da publika širom svijeta voli Lilo i Stiča, ali tu ljubav nikada ne uzimamo zdravo za gotovo. Izuzetno smo ponosni na to kako se novi film povezao s gledaocima", izjavio je Alan Bergman, jedan od čelnika Disney Entertainmenta.
"Zahvaljujemo našim filmskim stvaraocima, glumcima i cijelom timu koji su ovaj film učinili ovako uspješnim. Radujemo se budućim avanturama sa ovim likovima."
Film je premijerno prikazan krajem maja, i odmah je oborio rekorde sa početnom zaradom od 183 miliona dolara u Sjevernoj Americi i 341 milion globalno u samo četiri dana. Time je postigao najuspješniji debi tokom američkog praznika Dana sjećanja u istoriji bioskopa.
Na vrhu liste gledanosti zadržao se tri nedjelje zaredom i postao tek drugi film ove godine (pored Minecraft: The Movie studija Warner Bros) koji je u SAD-u zaradio više od 400 miliona dolara.
Zanimljivo je da se upravo Minecraftu predviđalo da će prvi ove godine dostići milijardu dolara, ali je stao na 955 miliona. Ključne zasluge za uspeh Lilo i Stiča pripadaju tržištima poput Meksika (67 miliona dolara), Velike Britanije (49 miliona) i Francuske (42,5 miliona).
Popularnost koja ne jenjava
Iako je prošlo 23 godine od premijere originalnog animiranog filma, popularnost simpatičnog plavog vanzemaljca nije opala – naročito kada je riječ o prodaji proizvoda sa njegovim likom. Samo tokom 2024. godine, Dizni je zaradio 2,6 milijardi dolara od robe sa likovima iz Lilo i Stiča.
Sada kada je i nova generacija upoznala ovog razigranog vanzemaljca, očekuje se da će prodaja dodatno rasti – naročito tokom predstojeće praznične sezone.
Takođe, Stič je i dalje izuzetno popularan na platformi Disney+. Prema podacima iz studija, gledanost cijele franšize (koja uključuje više filmova i serija) raste iz godine u godinu. Dosadašnji sadržaji povezani sa Lilo i Stičom ostvarili su više od 680 miliona sati gledanja, od čega se 280 miliona sati odnosi na originalni crtać iz 2002. godine.
Nastavak već u pripremi
Film, koji je režirao Din Flišer Kemp, prati priču o slatkom plavom vanzemaljcu koji pada na Havaje, gdje ga pronalazi i usvaja djevojčica Lilo, zajedno sa svojom starijom sestrom Nani.
S obzirom na ogroman uspjeh, Dizni je već potvrdio da je nastavak u pripremi, tako da nas uskoro očekuje još avantura – i haosa – koje će izazvati omiljeni svemirac Stič.
