– Cijene su povećane, usluge smanjene. Čak i kada ulica dobije kontejner, on ubrzo postane zatrpan jer se otpad ne odvozi redovno, pa često završi i zapaljen, vjerovatno iz revolta građana zbog loših usluga. Otpad pored puteva, u rijekama, zatrpani ili zapaljeni kontejneri, sve to govori koliko je Danilovgrad (ne)organizovan. Umjesto da uvedu red i organizuju ulice sa zelenim ostrvima i posebnim mjestima za kontejnere, te da započnu razdvajanje otpada, oni se hvale kupovinom kamiona za odvoz, dok ni postojeća vozila ne servisiraju kako zakon nalaže – kaže Iković.
On kaže da je nedavno završen put preko Martinića, što je bila idealna prilika da se pored njega naprave posebne lokacije za kontejnere.
– To rukovodstvu nije palo na pamet, pa nam sada kontejneri stoje ili na trotoarima ili na autobuskim stajalištima. Njihove greške će, nažalost, morati da ispravljaju oni koji dođu nakon njih – i to opet novcem građana, dvaput za istu stvar – kaže Iković.
On kao poseban problem ističe cijenu naplate odvoza otpada koja je, kako kaže, formirana po kvadraturi stambenog ili poslovnog prostora.
– Vlasnik kuće od 100 metara kvadratnih plaća više od vlasnika kuće od 50 metara kvadratnih, iako u većoj živi samo jedna starija osoba. Slično je i sa preduzetnicima. Firma koja u hangaru od 1000 kvadrata samo skladišti robu plaća 10 puta veći račun od firme koja posluje u okviru 100 kvadrata prostora, a svakodnevno proizvode velike količine otpada. Imamo i primjere porodica iz Danilovgrada koje žive u Podgorici, a kuću u rodnom selu koriste ljeti, račun im, ipak, stiže kao da tamo stalno borave – pojašnjava Iković.
Iković smatra da Opština i Komunalno preduzeće treba da iskoriste podatke popisa stanovništva, i cijenu obračunaju na osnovu broja članova domaćinstva i površine objekta.
– Čist i uredan grad nije luksuz, već osnovni uslov života. Upravljanje otpadom – njegovo odlaganje, odvoz i ponovna upotreba nije pitanje dobre volje funkcionera, već životna, poslovna i civilizacijska obaveza – naglašava Iković.
