Od 186 ispitanika samo 14 vjeruje medijima / - OD 186 ISPITANIKA SAMO 14 VjERUjE MEDIjIMA
21/08/2022 u 09:00 h
Milovan NovovićMilovan Novović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Kampanja “Lažno nije važno": Od 186 ispitanika samo 14 vjeruje medijima

Do rezultata smo došli tako što je prethodnih dana sprovedena anketa putem koje je se ispitano stanje svijesti građana o izloženosti dezinformacijama i na koji način provjeravaju istinitost informacija koje konzumiranju putem medija, navodi Đukić

Lokalni portal „Vijesti iz Bijelog Polja“ u saradnji sa Ministarstvom kulture i medija Crne Gore i volonterima NVO MMNE sproveo je razne aktivnosti kako bi došli do istinskog mišljenja sugrađana pod nazivom “Lažno nije važno".

Urađena je analiza dobijenih podataka od oko anketiranih 200 građana.

- Rezultati ankete pokazali su da od 186 ispitanika samo 14 vjeruje medijima, 61 ne vjeruje, a čak 111 nekima vjeruje, a nekima ne. Dok na pitanje da li znaju analizirati medijske sadržaje građani su uglavnom odgovorili da znaju, što je rezultat da 140 građana zna analizirati medijske sadržaje, dok 46 ne zna. Građane smo takođe pitali koliko puta su u medijima pročitali neku informaciju ili objavu za koju se ispotavilo da je netačna, 18% ispitanika ili 34 građanina odgovorili su od 1 do 5, zatim 14% odnosno 26 ispitanika su odgovorila da su se sreli sa tom situacijom od 5 do 10 puta, a većina građana 68% odnosno 126 ispitanika kaže da su se 10 I više puta sreli sa tim - prenosi rezultate ankete Željko Đukić, izvršni direktor MNE.

Prilično podijeljeni odgovori bili su na pitanje šta mogu sami učiniti kako bi bili sigurni da je informacija tačna, te su odgovorili sledeće:

-Ukupno 22% odnosno 40 ispitanika provjerava koji je mediji objavio vijest, 5% odnosno devet ispitanika provjerava datum objave, 12% odnosno 23 ispitanika provjeravaju ko je autor objave, 46% odnosno 86 ispitanika provjerava vijest I kod drugih izvora, 15% odnosno 28 ispitanika provjeravaju na drugi način. Obzirom da živimo u vremenu u kojem su naši životi previse izloženi na društvenim mrežama, pitali smo građane koliko lako prenose objave prijatelja sa društvenih mreža bez prethodne provjere. Takođe, 17% odnosno 31 ispitanik ne provjerava objave nikada, 27% odnosno 50 ispitanika ponekad provjeri, 35% odnosno 66 ispitanika često provjeri, 21% odnosno 39 ispitanika uvijek provjeri.

Na pitanje koliko često pročitate površno naslov, a ne cijeli članak i na osnovu njega donosite zaključke i širite vijest odgovori su bili sledeći: 33% odnosno 61 ispitanik nikad, 36% odnosno 67 ispitanik ponekad, 22% odnosno 42 ispitanika često I 9% odnosno 16 ispitanika uvijek.

- Takođe građane smo pitali da li smatraju da ako informacije prikupljamo iz tradicionalnih izvora, manja je šansa da budemo izloženi lažnim vijestima? 34% odnosno 63 ispitanika su se složila, 47% odnosno 88 ispitanika se đelimično slažu dok se 19% odnosno 35 ispitanika ne slažu.Ovim putem smo htjeli da vidimo koliko infomacije utiču na stavove i ponašanje pojedinaca te smo postavili pitanje: Svaka informacija kojoj sam izložen/a dogoročno može uticati na moje stavove i ponašanje? - ističe Đukić, dodajući da je na ovo pitanje 46% odnosno 86 ispitanika odgovorilo potvrdno, dok je 54% odnosno 100 ispitanika bilo mišljenja da informacije ne mogu uticati na njih.

Takođe postavili smo opciono pitanje građanima-Navedite medij, ukoliko postoji, za koji možete reći kako ste sigurni da je istina sve što objave.Veliki broj građana je ostavio komentar da ne vjeruje medijima, ili da smatraju da je veliki broj medija kontrolisan političkim partijama, dok su ostali građani odgovorili na sledeći način. Pet ispitanika vjeruje lokalnom portalu “Vijesti iz Bijelog Polja”, RTCG, Vijestima i Danu, tri ispitanika vjeruje lokalnom portalu IN4S, dva ispitanika lokalnom portalu Bijelo Polje Online, CG Live, N1, Kodeksu, Analitici i Pobjedi a jedan ispitanik lokalnom portalu Bjelopoljski portal.

86% odnosno 160 ispitanika kazalo je da im se desilo da kliknu na zanimljiv i senzacionalan naslov, a da sadržina članka nije imala veze sa naslovom, dok su 14% odnosno 26 ispitanika kazali da im se to nije desilo. Do rezultata smo došli tako što je prethodnih dana sprovedena je anketa putem koje je se ispitano stanje svijesti građana o izloženosti dezinformacijama i na koji način provjeravaju istinitost informacija koje konzumiranju putem medija.

- Kampanja “Lažno nije važno“ ima za cilj da probudi svijest građana o širenju dezinformacija, kao i da otkrije da li građani znaju vrjednovati i kritički analizirati različite medijske sadržaje.Ovaj sadržaj realizovan je kroz podršku Fonda za podsticanje medijskog pluralizma i raznovrsnosti medija, a finansira ga Ministarstvo kulture i medija Crne Gore - zaključio je Đukić.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null,"logged_in":false}
22. februar 2025 01:07