
Zbog nekontrolisanog transporta drvne mase, kako iz državnih, tako i iz privatnih šuma, većina lokalnih i nekategorisanih puteva na prostoru opštine Andrijevica godinama doživljava vidna oštećena. To se lako može primijetiti prilikom obilaska saobraćajnica na kojima je pod teretom teških kamiona došlo do pucanja asfaltne podloge i otvaranja rupa i kratera. Na udaru onih koji se bave eksploatacijom šume našli su se i novoasfaltirani putevi, što je izazvalo oštar revolt mještana u većini sela, koji su najavili da će ubrzo početi da potpisuju peticiju kojom će tražiti da se, pod hitno, zaustave pomenute pojave. Istakli su da se u cilju očuvanja putne infrastrukture mora donijeti uredba na osnovu koje će organizovani transport šume na seoskim asfaltiranim putevima moći da se obavlja samo malim kamionima koji neće prevoziti više od pet kubika drvne mase.
– Više je nego očigledno da nadležni nijesu pronašli mehanizam na osnovu kog bi zaštitili seoske puteve od nasrtaja onih koji eksploatišu drvnu masu. To je lako uočljivo ako se pogleda u kakvom se haotičnom stanju nalaze brojne saobraćajnice u našoj opštini. Mještanima koji žele da sačuvaju puteve ostavljeno je da se svakodnevno sukobljavaju sa onima koji zanemaruju činjenicu da transport težih tereta dovodi do oštećenja asfaltne podloge. Smatramo da se seoski putevi mogu sačuvati samo ako se zabrani transport drvne mase veće od pet kubika. U tom pravcu počeće i potpisivanje peticije koja će se proslijediti nadležnim opštinskim i državnim organima. Do donošenja tražene odluke mještani će se odlučno suprotstaviti svima koji krenu da seoskim asfaltiranim putevima prevoze veće terete, a ako bude trebalo, organizovaćemo i masovne proteste – navodi se u zajedničkom saopštenju grupe građana iz svih andrijevičkih sela.
Mještani smatraju da je nedopustivo da se na putevima iste važnosti nalaze različiti saobraćajni znaci koji regulišu maksimalno saobraćajno opterećenje.
– Imamo primjera da je na jednom putu postavljen znak kojim je dozvoljen prevoz tereta do 2,5 tona, na drugom pet tona, na trećem sedam tona iako se radi o saobraćajnicama iste važnosti i kategorije. Sa druge strane, sada imamo primjer da se donosi zapisniik da se na novoasfaltiranom putu prema Talanovcu, koji je istog ranga kao i ovi, postavi znak od 15 tona. To su zaista nedopustive stvari i mi siguno nećemo dozvoliti da se putem na čije smo asfaltiranje čekali 50 godina primjenjuju ovakve odredbe. Tim prije, jer je asfalt star jednu godinu već počeo da popušta pod teretom kamiona – poručili su mještani Talanovca.
Predsjednica Mjesne zajednice Božiće Dragana Dubak ističe da postoje alternativni putevi za transport šume, mimo onih koji su asfaltirani.
– Putevi u našim selima su presvučeni tankom asfaltnom podlogom koja ne može da trpi velike terete. Na većini puteva nijesu ispoštovani projektni zadaci, jer je umjesto šest santimetara na pojedinim mjestima stavljena duplo manja debljina asfalta. Na sve to nijesu reagovali nadzorni organi. To mora da shvate i nadležni u Opštini i oni koji se bave eksploatacijom šume. Postoje sporedni putevi koji mogu da se koriste za ove namjene. Zato još jednom poručujem da ni po cijenu života nećemo dozvoliti da se naši putevi dalje uništavaju – naglasila je Dubak.