
Arhitektonska nepristupačnost za lica sa invaliditetom su veliki problem na području opštine, zato je u nastavku realizacije projekta "Slobodni u kretanju–Ravnopravni u saobraćaju", koji implementira NVO Novi poredak u partnerstvu sa NVO Korak promjene, održan okrugli sto sa osobama sa invaliditetom.
Mapirane su potrebe OSI u saobraćaju, prepreke sa kojima se susreću prilikom kretanja i izvršeno je evidentiranje kritičnih tačaka vezano za mobilnost OSI u saobraćaju. Doneseni su zaključci da je neophodna proaktivnija reakcija nadležnih organa i institucija kako bi se poboljšala saobraćajna infrastruktura kao preduslov za unapređenje položaja OSI po pitanju bezbjednosti i nesmetanog kretanja u saobraćaju.
– Evidentirane su mnogobrojne prepreke sa kojima se OSI suočavaju, a neke su posebno istaknute. Semafori u gradskom područiju svojom neadekvatnom signalizacijom ugrožavaju bezbjednost svim licima, a posebno osobama sa fizičkim invaliditetom. Tako što je jako kratko vrijeme zelenog svjetlosnog signala za pješake a istovremeno je iz suprotne strane raskrsnice vozačima omogućen saobraćaj koji dodatno ugrožava bezbjednost svih pješaka, a posebno OSI. Ovo se naročito odnosi na semafor u užem gradskom području (pješački prelaz prema autobuskoj stanci i iz pravca Ulice slobode prema glavnoj magistrali) – kazala je Dragana Božović, u ime osoba sa invaliditetom.
Sve glavne saobraćajnice, nakon renoviranja centra grada i podizanja ivičnjaka predstavljaju problem za kretanje i bezbjednost OSI.
– Autobuska stanica usled nedostajuće adekvatne infrastrukture i nesavjesnosti vozača nije bezbjedna za kretanje OSI. Željeznička stanica i stajališta na lokalnom nivou nemaju pristupnu rampu ili platformu kako bi OSI mogle adekvatno da koriste željeznički saobraćaj. Takođe je prisutno i nesavjesno zaustavljanje i parkiranje vozila na pješačkim prelazima i trotoarima kao i zloupotrebe od strane jednog dijela vozaća koji koriste parking mjesta rezervisana za OSI. Autobuska stanica usled nedostajuće adekvatne infrastrukture i nesavjesnosti vozača (privatnih automobila ili taksi prevoza), nije bezbjedna za kretanje OSI. Nema prilagođenih autobusa ili kombija (svi su visokopodni), kao ni prilagođenih taksi vozila, koji bi OSI, korisnicima invalidskih kolica ili dr. otropedskog pomagala omogućili da koriste ove vrste prevoza – kazala je ona.
Zaključeno je da su navedeni problemi samo dio problematike koji opterećuju osobe sa invaliditetom i da je samo zajedničkim djelovanjem NVO sektora i usaglašenim akcijama OSI moguće postići promjene na polju poboljšanja prava osoba sa invaliditetom u saobraćaju.
Inače, projekat je podržan od strane Ministarstva kapitalnih investicija Crna Gore.
Коментари (0)
Оставите свој коментар