
Situacija sa školskim inventarom u obrazovnim ustanovama na seoskom području izuzetno je loša i denicenijama se ništa nije ulagalo. U većini petorazrednih osnovnih školaa, gdje još uvjek ima učenika i gdje zvoni školsko zvono, nema mokrog čvora, a kao i prije 50 godina grijanje se obavlja uz pomoć peći "bubnjare". Istini za volju, poslednjih godina jedan broj matičnih devetorazrednih školskih objekata je rekonstruisan, ali one i dalje imaju daleko lošije uslove za rad od nekih gradskih škola.
–Osnovna škola u Bukovici je rekonstruisana i sada je to sigurno najbolje uređena seoska devetorazredna škola, kaže predsjednik MZ Bukovica Gligor Topalović uz pojašnjenje da takva situacija nije sa objektima petorazrednih ustanova. On navodi da je nekada u Bukovici bilo pet petorazrednih škola i da trenutno samo jedna od njih radi. Međutim, ni u toj jednoj školi nema modernog inventara.
– Školski objekat u selu Krćevine uopšte više ne postoji. Slična je situacija i u selu Miljena, Srečanju ali i u Sirčićima - tvrdi Topalović.
U objektu petorazredne škole u Obardama, gdje nastavu pohađaju dva učenika, još uvjek je peć na drva. Slična je situacija u Potkovaču, Čestinu, Nangama, Mijakovićima, Kozici i mnogim drugim pljevaljskim selima gdje su zime duge i hladne i sa obilnim sniježnim padavinama.
–Grijanje u školskim objektima u selima nije adekvatno,a ne bi bilo velikog ulaganja da se makar uradi centralno grijanje i mokri čvor. Teško je zimi kada učenik pokisne ili mokar od snijega dođe u loše zagrijanu prostoriju - ističe predsjednik MZ Potkovač Vasilije Drobnjak.
On navodi da u učionicama dominaraju dotrajale klupe i stolice. Tu su i stare i pocjepane geografske karte, a školske biblioteke ne raspolažu potrebnom literaturom.
– Na muci su i učitelji i đaci. Ministarstvo bi moralo više da pokaže odgovornosti. Mnogi ministri u sadašnjoj Vladi završili su prve razrede u ovakvim uslovima i siguran sam da znaju kako je sjedjeti na dotrajalim klupama uz peć "bubnjaru". Možda neki od ministara neće da prizna da mu je takva bila učionica ali na njima je da pomognu da ova djeca, koja su malobrojna, imaju što bolje uslove za učenje - naglašava Drobnjak.