/ -/FACEBOOK LIVE SKRINŠOT/INDEX.HR
13/04/2022 u 11:38 h
DAN portalДАН портал
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Zagreb - Rezultate istrage o dronu koji je pao: Imao bombu ugrađenu umjesto kamere

Brigadir Mario saopštio je da je letjelica bila strogo čuvana tajna u Sovjetskom savezu

Dovršena  je istraga o padu vojne letjelice koja se prije više od mjesec dana srušila na Zagreb, piše Index.hr.

Vršena su hemijsko-fizikalna vještačenja, balistička vještačenja i mišljenje vojne struke, kaže se. Iz ŽDO-a podjsećaju da su već objavili da su balistička vještačenja ukazala da se u letjelici nalazila bomba.

Zagreb: Pala nepoznata letjelica, pronađena dva padobrana

Brigadir Jadranko Karlušić je saopšito da je šteta od pada drona procijenjena na 600.000 kuna. Dodaje i kako je uviđaj  proveden na četiri lokacije, odnosno na mjestima pada drona i padobrana. 

-Mjesto je snimljeno dronom, izuzete su snimke videonadzora koje nažalost nisu zabilježile sam pad- kaže Karlušić.

Brigadir Mario saopštio je da je letjelica bila strogo čuvana tajna u Sovjetskom savezu.

-Ona je namjenjena za dubinsko izviđanje s taktičkog, operativnog i strateškog levela. Ona ima visoke performanske što se tiče letnih karakteristike, leti visokim podzvučnim brzinama od 900 do 1200 km/h. Vrijeme lansiranja je do 15 minuta, lansira se pomoću posebnog vozila i raketnim pogotonom a kasnije preuzima mlazni pogon- navodi on.

Dodaje:"To je potpuno automatizovan sistem koji obavlja funkciju izviđanja i snimanja".

.-Letjelica je imala od brzinu 860 do 950 km/h, držala je konstantan kurs. Letjelica slijeće pomoću padobrana, ne klasično. Na osmom do 1341 m letjelica je krenula u promjenu svog uzdužnog položaja na gore, to znači da se dovodi u idealne uvjete za slijetanje. Istovremeno iz pogona se isključuje motor i aktivira se kočeći padobran u zadnjem dijelu letjelice te se on aktivira i letjelica izbacuje višak goriva. Na zadnjem radarskom zapisu letjelica je došla do visine od 1200 metara i brzine 90 km/h, to odgovara normalnoj proceduri", govori.

Dodaje:"U našem slučaju se dogodilo da je u procesu aktiviranja glavnog padobrana jednostavno nije bilo mehaničke veze između letjelice i padobrana. Retroraketa je ostala u ležištu. Posljedica je bilo isklizavanje iz padobrana."

Kaže da se retroraketa aktivirala tek pri padu i da to objašnjava bijelu svijetlost koja se pojavila. 

-Zaključak je da je letjelica bila održavana u vrlo dobrom stanju. Motor pri udaru nije radio. Kutija za snimanje je nađena bitno oštećena, ali medij na koji se snima zapis je bio potpuno uništen i nije bilo šanse za oporavak- rekao je.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог
26. mart 2025 05:22