Inspiracija i početna ideja
"Za Montevideo sam očekivao da uspije ali za "Senke", kada je prva epizoda imala više od sva miliona gledanja, bio sam u šoku. Serija je veoma komplikovana u naraciji, ima dosta nasilja, krvi, seksa i računajući na to da živimo u konzervativnoj sredini, očekivao sam da mnogi neće željeti da gledaju. Prvi razgovor o seriji sam imao sa Stevom (prim. aut. Stevan Koprivica) i on je napisao prvu verziju pod nazivom "Senke Kalemegdana".
Strane serije kao inspiracija
Režiser je prokomentarisao način na koji je počeo da stvara seriju.
"Serije su postale ozbiljan segment kreativnog pristupa mediju, ravnopravne sa filmskom estetikom. Kada sam završio "Montevideo", gledao sam serije poput "The Sopranos", "Breaking Bad", "Peaky Blinders", "Fargo"… Serije kod nas tada nisu imale triler kao žanr. Neki su smatrali da na ovim prostorima ta vrsta serija ne može da "prođe" jer policajci ne rešavaju slučajeve. Ali nisu u pravu jer krimi-serije uspijevaju svuda u svijetu. Za neki dan ulazimo u završnu fazu snimanja i "Senke" su moj najdraži projekat. Mnogo sam istraživao, rizikovao jer nisam znao da li ću uspjeti. One su bile bitan iskorak za mene - istakao je Bjelogrlić.
Istorija i fikcija
Scenarista Stevan Koprivica osvrnuo se na početak kreiranja serije.
"Scenario sam pisao iz mog ugla, gušta. Istina je da se u klubu na Kalemegdanu desilo ritualno ubistvo koje policija nikad nije riješila. Neke istorijske okolnosti su razigrane ali imaju istorijsku istinu kao inicijaciju" - objasno je Koprivica, na što je Bjelogrlić dodao: "Serija se bazira na karakterima i bez obzira što Stevan radio drugu i treću sezonu, on je ostao autor serije".
Kreiranje svjetova
O trećem nastavku serije serije, nakon prikazivanja inserta iz Jatagan Male u sali Dvorane "Park", režiser je kazao da je u stvaranju novih djelova serije najvažnije kreiranje svjetova.
"Stvorili smo jedan mikrosvijet, Beograd, tj. Balkan, koji je samo naš, to je plod mašte autora. Ovu sezonu pisali smo godinu, i još je pišemo. Novina je svijet planine Rtanj koja je poznata po raznim legendama. Mi ćemo kombinovati istoriju i fikciju. U fokusu je priča o porodici Minh i njihovom rudniku, jednom samoubistvu za koje porodica tog čovjeka sumnja da je ubistvo. Sa jedne strane imamo izbore, sa druge ekološku katastrofu, kriminal - sinopsis je treće sezone, kazao je režiser.
Glumica Marija Bergam o liku Maje Davidović kazala je da njen lik jeste skandalozan i provokativan ali nije licemjer i spreman je da bude ono što jeste. U trećoj sezoni vraća se iz Amerike, iako se zarekla da neće, ali događaji su previše strašni i zbog toga odlučuje da se vrati u Beograd.
Poigravanje sa žanrovima
Kada je riječ o razlici između serije i filma, Bjelogrlić je kazao da serija dozvoljava poigravanje sa žanrovima.
"Rad na seriji jeste ugodan posao, ali da bi bio dobar mora da se voli, da se bude precizan i moraju postojati dobri karakteri. Trudili smo se da i najmanji glumački zadatak bude vrsta glumačke kreacije. Imamo sjajnu podjelu i za sada sam prezadovoljan glumačkim kreacijama na osnovu ovog materijala (60 odsto)" - rekao je režiser.
