Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Kritika ravnodušnosti prema ekološkim krizama

Dramski program 38. festivala "Grad teatar" nastavljen je preksinoć na sceni između crkava igranjem predstave "Budućnost" po tekstu Žige Divjaka i Gregora Zorca, a u režiji Žige Divjaka. Predstava je produkcija Beogradskog dramskog pozorišta i Mestnog gledališča ljubljanskog

Predstava "Budućnost" predstavlja snažno i angažovano pozorišno djelo koje se bavi temama izumiranja vrsta i gubitka biodiverziteta, istražujući pitanje šta se zapravo gubi kada jedna vrsta nestane sa lica Zemlje. Kroz inovativan pristup i minimalistički izraz, "Budućnost" postavlja teška pitanja o odnosu čovjeka prema prirodi, podsjećajući publiku na značaj svih oblika života u očuvanju ekološke ravnoteže. Ova predstava nije samo ekološki manifest, već i duboko emotivno i filozofsko istraživanje naše povezanosti sa svim živim bićima na planeti. Kroz suptilnu i promišljenu režiju, Divjak uspijeva da prenese osjećaj hitnosti i odgovornosti, ali i da istakne koliko je važno da se o ovim temama govori sada, dok još imamo priliku da utičemo na budućnost. "Budućnost" je i kritika ravnodušnosti savremenog društva prema ekološkim krizama, ali i poziv na akciju i promišljanje o svijetu koji ostavljamo budućim generacijama, navode iz pres lužbe "Grada teatra".

image

Сцена из "Будућности"

-GRAD TEATAR, BUDVA

Nakon igranja predstave, Divjak je izjavio da je jedna od misija ove predstave bila da ostavi snažan utisak na publiku.

– Mislim da vrijedi pokušati. Možda nije prvi pokušaj taj koji će nešto promijeniti, ali će jedan od pokušaja vremenom pokrenuti neku promjenu. Ja vjerujem da će biti tako i vjerujem da umjetnost može puno toga da napravi, da nam približi neki drugi pogled i da uz njenu pomoć gradimo senzibilitet koji je jako važan ako želimo da imamo bilo kakvu budućnost - kazao je Divjak. Na pitanje zašto se odlučio na neverbalnu komunikaciju u predstavi, Divjak je objasnio:

image

Сцена из "Будућности"

-GRAD TEATAR, BUDVA

– Prvobitna ideja je bila da se napravi saradnja između Beograda i Ljubljane, ali mi smo htjeli da to prvenstveno budu samo ljudi, a ne Srbi ili Slovenci. Mnogo pričamo u poslednje vrijeme, ali tek kada zaćutimo možemo da vidimo neke druge stvari i gradimo druge senzibilitete. Tu je ljudska priča koja je jako glasna, ali druga bića nemaju glas i ovaj put je malo obrnuto - objasnio je Divjak i dodao da je i on uvidio sličnost između dešavanje u predstavi i grada u kom se predstava odigrala.

image

Глумци након играња на будванској сцени

-GRAD TEATAR, BUDVA

Izazov јe ćutati na sceni

Glumac Milan Kolak je kazao da je neverbalna komunikacija potpuno drugačiji alat od onog na koji su glumci navikli.

– To čišćenje od viškova, u ovom slučaju i od jezika, glumca dublje približava sadržaju. Tako da je ovo bilo jedno značajno iskustvo koje sada koristim i u drugim projektima, crpim iz ovog projekta osjećaj o suštini - rekao јe Kolak.

Glumica Milena Vasić je izjavila da je bio veliki izazov ćutati na sceni.

– Tekst predstave postoji, pojavljuje se na ekranu iza nas i ona zajedno sa našim reakcijama i ponašanjem stvara tekst predstave. Mislim da tekst ovdje ne nedostaje i da bi svaka riječ bila suvišna. Namjerno smo se opredijelili da postoji samo jedno mjesto gdje se izgovaraju riječi, a to je izgovaranje imena djece koje više nema - rekla јe Vasić.

– Baš smo pričali o tome dok smo prolazili kroz Budvu da je možda malo preslična situacija, ali ovo nije posebnost Budve već je to stanje svijeta. Svi toliko radimo, imamo tih deset dana odmora i umjesto da odmaramo to postane neka druga vrsta histerije koja nema veze sa odmorom ili željom da budete u prirodi, već je prisutna neka vrsta frustracije i ludila - rekao јe Divјak.

Predstava "Budućnost" uspjela je da kroz svoj inovativni izraz i snažnu poruku ostavi dubok utisak na publiku, potvrđujući važnost pozorišta kao medija za promišljanje i inspiraciju u suočavanju sa društvenim problemima i izazovima, navodi pres služba festivala.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas