Ivezić i Murseljević / -foto: S.Ć.
12/03/2022 u 18:00 h
Svetlana ĆetkovićSvetlana Ćetković
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Sudar grada, čovjeka i prirode u objektivu

Gradski motivi i priroda bili su inspiracija za fotografije kojima su se naša dva umjetnička fotografa Damir Murseljević i Robert Ivezić predstavila podgoričkoj publici u galeriji "F 64"

Izložbe fotografija "OVERDUBs" Murseljevića i "Urban reflect" Ivezića, otvorene u isto vrijeme i na istom mjestu, predstavljaju dvije posebne cjeline, kazao je istoričar umjetnosti i član Umjetničkog savjeta ove galerije Miloš Marjanović, otvarajući pred brojnom publikom postavke.

image

Sa otvaranja izložbi

-foto: S.Ć.

Fotografije Damira Murseljevića prikazuju svojevrsni sudar, ili bolje reći, spoj prirode i urbanih prizora. Njegove fotografije, spojene po uzoru na filmsku trake, svjedoče o iskonskoj povezanosti prirode i grada, naveo je Marjanović. S druge strane, Ivezić se u potpunosti oslanja na gradske motive, u kojima čovjek i obrisi građevina čine nerazdvojivi urbani pejzaž, istakao je on.

Spoj prirode i gradskih prizora je slojevit, kaže on. Naime, ukazuje publici da je grad neizdvojivi dio prirodnog okruženja, ali on i opominje koliko naše dejstvo utiče na okolinu i da smo mi dio i urbanih sredina i prirode.

image

Sa otvaranja izložbi Ivezića i Murseljevića

-foto: S.Ć.

Arhitektura je "bukvalno samo pozadina", kaže Ivezić. Ona mu pomaže i omugućava da istakne ono što vidi u današnjoj civilizaciji.

– Volim da prikažem otuđenost čovjeka od društva, posebno u poslednje vrijeme. Ta otuđenost nije ništa novo, predvidjela se i osjetila još pedesetih godina prošlog vijeka, poslije neorealizma, kao u filmovima Mikelanđela Antonionija, po čijim filmovima sam i nazvao svoje fotografije. On je tada već vidio otuđenost ljudi od društva, usredređenost čovjeka na materijalizam. Želim upravo to da prikažem, ali sada u novom svijetu, u kojem više čovjek ne može da se liši napretka i tehnologije. Arhitektura je podloga za to – ističe on.

Fotografije poput filmskih traka

Preklapanje fotografija - odnosno dupla ili višesteruka ekspozicija osnov je rada i umjetničkog rukopisa Damira Murseljevića od kada se bavi ovom umjetnošću. Kad su fotografije u pitanju ne voli predvidljivost, pa ni sadržaj fotografija koje je izložio ovog puta nisu bile unaprijed osmišljenje - preklapanja prizora sa Skadarskog jezera i nekih evropskih metropola dogodili su se tek u studiju. Dogodi se sudar, nekad uspješan, nekad ne, kaže on.

– U tom sudaru dobijem neki moj film, fotografije su poput filmskih traka, i dobijam pokretnu sliku. Posmatrajući ove fotografije i prateći ih i jesmo u nekom filmu. To je neki apstraktni spoj, iako ima dosta figurativnih elemenata – objašnjava Murseljević.

On ističe da ne voli da utiče na posmatrača i sugeriše mu, nego dopušta da svako u njegovom radovima vidi i nađe se.

Prizori na njegovim fotografijama su snimljeni uglavnom u Podgorici, dvije u Beogradu, zatim Beču i Tirani. Kako kaže, fotografije nastale u Podgorici iziskivale su najviše truda.

– Najteže ih je napraviti ovdje i treba se baš potruditi. Arhitektura u većim gradovima je već izgrađena, cjelovita je, ima sjenki i uglova. Ovdje je teže, ali sam njima zadovoljniji – kaže on.

Ivezić i Murseljević su prvi u nizu domaćih fotografa koji će izlagati u galeriji "F 64" zahvaljujući povjerenju Umjetničkog savjeta koje su dobili na konkursu.

S.Ć.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null,"logged_in":false}
23. april 2025 16:55