Ostajemo bez Jutjub-a i Gogle maps-a na telefonu / - foto: internet
08/10/2021 u 17:10 h
DAN portalДАН портал
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Gugl i Jutjub mijenjaju pravila oglašavanja

Iz Gugl ističu da te promjene uvode kao odgovor na frustracije oglašivača i kreatora sadržaja, čije se poruke prikazuju uz sadržaj o poricanju klimatskih promjena

Gugl i Jutjub najavili su danas novu politiku koja zabranjuje osobama koje negiraju klimatske promjene da unovče sadržaj na svojim platformama putem oglasa ili plaćanja autora.

Zbog čega je to bitno?

Upravo to je jedna od najagresivnijih mjera koju je donijela neka od glavnih internet platformi u borbi protiv plasiranja dezinformacija u vezi sa klimatskim promjenama, piše američki Axios.

Gugl oglašivačima i izdavačima, kao  kreatorima Jutjub sadržaja biće zabranjeno da ostvaruju prihod od oglasa od sadržaja koji je u suprotnosti sa "dobro utvrđenim naučnim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promjena", navedeno je u saopštenju tima za oglase kompanije.

 - To uključuje sadržaj koji klimatske promjene prikazuje kao obmanu ili prevaru, tvrdnje koje negiraju da dugoročni trendovi pokazuju da se globalna klima zagrijava i tvrdnje koje negiraju da emisije gasova staklene bašte ili ljudska aktivnost doprinose klimatskim promjenama - dodato je u saopštenju.

Oglasi i monetizacija i dalje će biti mogući kada se radi o drugim temama u vezi sa klimom, poput javnih rasprava o klimatskoj politici, uticajima klimatskih promjena i novim istraživanjima po tom pitanju.

Iz Gugl ističu da te promjene uvode kao odgovor na frustracije oglašivača i kreatora sadržaja, čije se poruke prikazuju uz sadržaj o poricanju klimatskih promjena.

- Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored ovog sadržaja. A izdavači i autori ne žele da se oglasi koji promovišu ove tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili video snimcima - saopštila je kompanija.

Gugl često uvodi promjene u politiku reklamiranja kako bi smanjio broj dezinformacija, ali je ovo ažuriranje prošlo veoma zapaženo, ako se uzme u obzir koliko teško može da bude da se određeni komentari o klimatskim promjenama okarakterišu kao poricanje njihovog postojanja ili dezinformacija.

Tehnološki gigant navodi da će prilikom ocjenjivanja sadržaja, u skladu sa novom politikom, "pažljivo razmotriti kontekst u kom se iskazuju tvrdnje, praveći razliku između sadržaja koji navodi lažnu tvrdnju kao činjenicu i sadržaja koji izvještava i raspravlja o toj tvrdnji".

Iz kompanije ističu da su se konsultovali sa ekspertima, poput predstavnika Međuvladin panel o izvještajima o procjeni klimatskih promjena Ujedinjenih nacija, o izvještajima o procjeni klimatskih promjena, kako bi kreirali politiku oglašavanja.

U izvještaju je utvrđeno da postoje "nedvosmisleni dokazi" koji pokazuju da ljudske emisije gasova staklene bašte izazivaju globalno zagrijavanje.

Gugl navodi da će, kako bi sproveo novu politiku, koristiti kombinaciju automatizovanih provjera sa pregledanjem sadržaja od strane ljudi. Kada ovu odluku posmatramo iz šireg ugla, jasno je da su internet kompanije pod sve većim pritiskom klimatskih aktivista da se više aktiviraju na rješavanju problema poricanja klimatskih promjena na svojim platformama.

Gutl je u srijedu predstavio paket novih alata koji korisnicima daju više informacija o problemu kako bi mogli da odluče da smanje sopstvenu emisiju štetnih gasova. Fjesbuk je u februaru proširio onlajn portal namjenjen suzbijanju dezinformacija o klimatskim promjenama.

Zbog čega je to bitno? Društvene mreže su platforme koje imaju ogroman domet. One su naišle na kritike aktivista i određenog broja zakonodavaca širom svijeta jer se smatra da nisu učinile dovoljno kako bi spriječile širenje netačnog sadržaja.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Komentari (0)

Još nema objavljenih komentara

Ostavite svoj komentar

  1. Registrujte se ili prijavite na svoj nalog
30. mart 2025 23:09