/ - FOTO: UKLANJANJE STUBIćA
05/01/2024 u 21:16 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Biciklo.me - Inicijativa: Biciklističke trake prenamijeniti u trake za autobuse

Budući da je uspostavljanje saobraćajnih traka za javni prevoz putnika jednostavan i jeftin način poboljšanja javnog linijskog prevoza, vjeruju da će nadležni organi Glavnog grada pozitivno odgovoriti na ovu inicijativu.

Nevladino udruženje Biciklo.me uputilo je danas inicijativu Sekretarijatu za saobraćaj Glavnog grada Podgorica za prenamjenu ukinutih biciklističkih traka u saobraćajne trake za javni prevoz putnika. 

U cilju unapređenja efikasnosti, tačnosti i pouzdanosti javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji Glavnog grada, predložili su da trake u djelovima ulica Kralja Nikole, Ivana Milutinovića i Ilije Plamenca budu opredijeljene isključivo za javni prevoz, kako u budućnosti ne bi služile za parking. 

(FOTO) Putevi u Ulici Ilije Plamenca: Uklanjaju stubiće

„I pored značajnog poboljšanja u prethodne dvije godine, javni prevoz putnika u Podgorici još uvijek ne ostvaruje svoj puni potencijal. Autobusi su prinuđeni da se kreću zajedno sa ostalim motornim saobraćajem, pa su često zaglavljeni u gužvi i kasne, zbog čega se putnici ne mogu u potpunosti osloniti na ovaj vid prevoza“, kazao je Stefan Bulatović iz Biciklo.me. 

Kako navode, vjeruju da bi javni linijski prevoz putnika u Podgorici bio puno efikasniji i konkurentniji ukoliko bi na određenim dionicama autobusi imali sopstvenu traku, zahvaljujući kojoj ne bi zavisili od ostalog saobraćaja. 

-Ovakva rješenja postoje u brojnim evropskim gradovima, kao što su Beograd, Budimpešta, Bukurešt, Kluž, Madrid, London, Rim i mnogi drugi. Prema nedavnom istraživanju objavljenom u naučnom časopisu Transportation Research, saobraćajne trake za javni prevoz putnika smanjile su vrijeme putovanja autobusom u Rimu za 18%, što govori o opravdanosti naše inicijative - dodao je Bulatović. 

Sa posebnim trakama, javni prevoz bi na kritičnim tačkama postao brži, a time i pouzdaniji, posebno imajući u vidu da ulicama Kralja Nikole, Ivana Milutinovića i Ilije Plamenca saobraća preko 80% gradskih linija, kao i nekoliko međugradskih. 

Iako je uklanjanje biciklističkih traka bez adekvatne alternative loše za dalji rast upotrebe bicikla u Podgorici, u Biciklo.me smatraju da ima načina da se ovaj ulični prostor drugačije koristi. Svako rješenje je bolje nego da trake služe za nepropisno zaustavljanje i parkiranje 

Budući da je uspostavljanje saobraćajnih traka za javni prevoz putnika jednostavan i jeftin način poboljšanja javnog linijskog prevoza, vjeruju da će nadležni organi Glavnog grada pozitivno odgovoriti na ovu inicijativu. 

Bolji nivo usluge rezultiraće većim brojem putnika, a samim tim i većim prihodima za prevoznike koji obavljaju ovu djelatnost. Sa boljim javnim prevozom, saobraćaj u Glavnom gradu će postati rasterećeniji, jer će više ljudi biti motivisano da automobile ostave kod kuće. Dugoročno, efikasniji javni prevoz putnika doprinijeće poboljšanju kvaliteta života u Podgorici, uključujući bolju mobilnost ljudi, manje zagađenja i buke, veću socijalnu jednakost i uštedu novca i energije.  

 

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
22. novembar 2024 02:49