/ -OŠ SAVO PEJANOVIć
28/04/2024 u 12:48 h
M. VujisićM. Vujisić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
StoryEditor

Đaci OŠ "Savo Pejanović" obilježili Međunarodni dan djevojčica

Učenici su Međunarodni dan djevojčica obilježili u okviru škole u prirodi, a kako je kazala Milja Božović, direktorica to je specifičan program jer im omogućava sticanje trajnih znanja

Osnovna škola "Savo Pejanović" Međunarodni dan djevojčica obilježila je u okviru škole u prirodi. Kako navode iz škole 341 učenik i učiteljice Zdenke Stamatović, Ranke Spasojević, Ane Račić, Kristine Vučetić, Snežane Šćepanović, Nihade Grbović, Tijane Vulić, Milice Stamatović, Jelene Stojanović, Vesne Damjanović, Ankice Martinović, Anđele Šćekić, Ane Stojanović, Zagorke Petrić, Suzane Vuković, Tedi Kljajević, Dušice Janketić i Božice Savović, proveli su nekoliko dana u Bečićima.

– Prevoz, hranu i smještaj za sve učenike organizovala je turistička agencija "Globus Tours". Učenici su imali plesno veče, zabavu u pidžamama i maskenbal, čemu su se djeca najviše obradovala. Cjelokupna organizacija i realizacija programskih sadržaja zasnivala se na neposrednom posmatranju, uočavanju, doživljavanju i praktičnim aktivnostima, koje podstiču samostalnost i stvaralaštvo učenika – navode iz škole.

Učenike je tokom boravka u Bečićima posjetila i Milja Božović, direktorica, koja je istakla da je specifičnost programa "Škola u prirodi" što se stvarno odvija u prirodi i što učenicima omogućava sticanje potpunijih, trajnijih i dubljih znanja.

image
-OŠ SAVO PEJANOVIć

– Obrazovna i vaspitna uloga programa je važna za djecu ovog uzrasta. Učenici su u prilici da stiču znanja na poseban način, prateći sve prirodne promjene i pojave u pravom smislu te riječi, uočavajući njihove međusobne uzročno-posljedične odnose. U prilici su da steknu osnovna saznanja o samoj prirodi, odnosu čovjeka prema prirodi, važnosti suživota čovjeka i prirode. Iz svega toga proizilazi i jedan važan zadatak "Škole u prirodi", a to je humani odnos prema prirodi i razvoj ekološke svijesti – ističe Božović.

Božović smatra da ovaj vid školskih aktivnosti donosi brojne benefite među kojima su bolja socijalizacija djece, razvijanje saradništva i timskog učenja, kontakt sa prirodom, ali najvažnije od svega lijepo iskustvo koje će se pamtiti čitav život.

Učiteljica Ankica Martinović, koja je iskusni pedagog preko dvije decenije kaže da je Škola u prirodi posebno iskustvo za djecu i da učenici sa velikim interesovanjem prate časove na otvorenom.

– Vrijeme provedeno u prirodi pomaže u obnavljanju i razvijanju dječje pažnje. Dok su napolju, djeca su angažovanija u procesu učenja. Radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja podstiče intelektualne sposobnosti učenika. Motivacija, radoznalost i želja za novim saznanjima ostaju i nakon povratka u zatvoreni prostor – ističe Martinović.

Ona kaže da je odgovornost velika, ali iskustvo i posvećenost poslu pomažu u dobroj organizaciji i motivaciji djece.

– Velika je odgovornost i izuzetan izazov uspostaviti autoritet i izgraditi kvalitetan odnos i sa djecom i sa roditeljima koji vam djecu povjeravaju. Nastavnici ponekad strahuju da će djeca u prirodi biti hiperaktivna, a istina je da im boravak u prirodi pomaže da razviju samodisciplinu i samokontrolu. Da bi se preduprijedile nezgode, pred svaki čas na otvorenom dogovaramo pravila ponašanja i podsjećamo na mjere opreza. Izuzetno mi je zadovoljstvo da istaknem da je ove godine realizovan program-Škola u prirodi bez ijednog incidenta – navodi Martinović.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
03. maj 2024 14:52