Gradonačelnica Podgorice Olivera Injac kazala je da je za nešto manje od 30 radnih dana naišla na složen sistem i dosta problema u većini gradskih službi i preduzeća, uglavnom sa dugovima i prevelikim brojem zaposlenih. Kako je istakla, napravljena je početna analiza, ali je potrebno vrijeme da se nađu najbolja rješenja.
Kako je kazala Injac, gostujući u Jutarnjem programu TVCG, Glavni grad ima veliki broj sekretarijata, službi i preduzeća i rješevanje problema traži kompleksniji pristup. Identifikovali su kritične tačke, radi se o preglomaznom sistemu sa velikim brojem zaposlenih.
- U službama administracije ima preko 800 zaposlenih, a ukupno oko 4.000, i možda je zbog toga sistem i prilično disfunkcionalan. Za to moramo naći rješenja, ističe Injac, prenosi portal RTCG.
Napominje da je u nekim preduzećima i više od 60 odsto zaposlenih u odnosu na obim posla. Istakla je da je stanje u Vodovodu možda najgore, jer već duže ima velike probleme sa dugovima i velikim brojem zaposlenih, što traži studiozniji pristup da bi se riješilo.
- Za posljednjih pola godine kada je politička situacija bila nedefinisana nagomilalo se još toga, nije bilo dobro upravljanje i sve se mora dobro ispitati. Predugo je Opština Podgorica funkcionisala bez kontrole i kao samostalan sistem i to se mora mijenjati, poručila je Injac.
Komentarišući izjave bivšeg gradonačelnika Ivana Vukovića da je ostavljeno 20 miliona eura u kasi Glavnog grada, Injac napominje da činjenica da se mora raditi rebalans budžeta dovoljno govori.
- Krajem prošle 2022. kada smo imali i lokalne izbore, bilo je zapošljavanja, preko 100 novih ljudi, donijeta je i odluka o povećanju plata, a početkom 2023. uslijedilo je još jedno povećanje po GKU za sve zaposlene, i sve to je veoma opterećujuće za gradski budžet. Te plate su u odnosu na državni nivo veće i to se mora izjednačiti. Nakon rebalansa budžeta možemo krenuti u realizaciju većih infrastrukturnih projekata, kazala je gradonačelnica.
Istakla je da je saobraćaj najveći problem i da su sa stručnjacima već krenuli u nalaženje boljih rješenja za bulavare i biciklističke staze, kao i za sami centar grada gdje su saobraćajne gužve i najizraženije, jer zatečeno stanje nije održivo.
- Radimo na alternativnom rješenju, a dugotrajno na ojačavanju gradskog javnog prevoza, i da sve lokacije ne budu dostupne za automobile. Što se tiče radova na bitnim saobraćajnicama, za onu u Gornjoj Gorici rok završetka je 9. jun, a cilj nam je da se rok ispoštuje, jer počinje sezona. Imamo garancije izvođača da će se to završiti do tada. Na Bulevaru Vilija Branta imamo imovinski spor i imamo spremnost vlasnika da izađe u susret. Što se tiče Drača, rok je septembar, ali tu ima problema, istražićemo o čemu se radi i naći rješenja. Postoji zastoj, a zastoj je u radovima na Gradskom pozorištu i u još nekim projektima. Sve moramo sagledati i molim za strpljenje, poručila je Injac.
Napomenula je da će se novih 29 autobusa ubrzo naći na gradskim ulicama, jer je u toku postupak javne nabavke validatora karata za prevoz.
- I tu su bili određeni zastoji, ali radimo da ubrzamo postupak, kako bi i taj problem riješili što prije. Važno nam je da dobijamo pozitivne reakcije od građana i da razumiju da je bilo i zastoja i opstrukcija, a mi činimo sve da što prije napravimo promjene, poručila je Injac.