Usporivači brzine tik uz kružni tok / -Arhiva
11/10/2021 u 06:20 h
Andrijana Dabanović, Milica VujisićAndrijana Dabanović, Milica Vujisić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Vozači nezadovoljni „ležećim policajcem“ na Bulevaru 21. maj

Vozači smatraju da su izdignute asfaltne platforme ispred samog kružnog toka nepotrebne, a pritom i previsoke. Kažu da su kroz Albaniju primijetili da se prepreke postavljaju pred sami kružni tok, pa ih mi sad kopiramo

Na samom ulazu u kružni tok na Bulevaru 21. maj postavljeni su "ležeći policajci" odnosno izdignute asfaltne platforme za koje vozači smatraju da su nepotrebni, a pritom i previsoki. Za razliku od njih pješaci i biciklisti smatraju da ih treba postaviti sa obje strane, a ne samo preko dvije saobraćajne trake.
– Očekivano je da vozači uspore kada se približavaju kružnom toku, ali to nije slučaj sa svima. Prebrzo se vozi, te je možda i bilo neophodno postaviti usporivače brzine i to sa obje strane. Bulevar, koliko znam ima status magistrale i mislim da se samo kod nas može vidjeti usporivač brzine na magistralnom putu. Nigdje ovo ne možete vidjeti. Zamjeram samo što su postavljeni visoki "ležeći policajci". O tome je trebalo povesti računa – rekao je Saša Pejović, sugrađanin.
Boris Martinović kaže da smo postavljanje usporivača brzine "prepisali" iz Albanije.
– Kroz Albaniju sam primijetio da se ovako postavljaju, pa ih mi sad kopiramo. Vozači su nam takvi da je možda ovo i neopohodno. Po Evropi ih nijesam vidio. Sada će nam ovo postati praksa – kaže Martinović.
Sudski vještak saobraćajne struke Pavle Medenica kaže da su prepreke najvjerovatnije postavljene zbo zaštite studenata i učenika OŠ "Vlado Milić".
– U projektima se ne crtaju usporivači brzine, već se kasnije procijeni da su neophodni zbog zaštite biciklista i pješaka. Nema pravila da li se smije postaviti ispred kružnog toga. Ovo što je postavljeno na Bulevaru 21. maja je tehnička zaštita i u pitanju su puni platoi koji su nekih metar, dva zavisi od procjene. Oni su pogodni za autobuse i teretnjake više nego obični "ležeći policajci" jer su udari mnogo veći. Platoi budu visine tri, pet i sedam centimetara i što je veća visina brzina kreatnja vozila mora biti manja. Platoi od sedam centimetara se izbjegavaju jer su veliki udari, a najčešće se koriste oni od pet centimetara – kaže Medenica.

Iz Sekretarijata za saobraćaj na čijem je čelu Lazarela Kalezić kazali su da se usporivači brzine postavljaju na osnovu Odluke o regulisanju saobraćaja član 20 na teritoriji Glavnog grada.

– Planirano je da se postavi i drugi usporivač brzine na predmetnoj lokaciji. Nakon postavljanja usporivača brzine ispred kružnog toka na Bulevaru 21. maj nijesmo imali primjedbe građana – navode iz sekretarijata.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог
11. april 2025 20:08