
Državna revizorska institucija (DRI) je revizijom "Konfirmacija troškova zdravstvene zaštite po osnovu kovida-19" za 2020. godinu utvrdila da su tadašnje Ministarstvo zdravlja i jedan broj zdravstvenih ustanova tokom prvih mjeseci epidemije bez donijete odluke o uvođenju prekovremnog rada isplaćivali prekovremene sate zaposlenima. U revizorkom izvještaju DRI se ističe da su kroz reviziju Predloga zakona o završnom računu budzeta Crne Gore za 2020. godinu konfirmisala izdatke u iznosu od 67.351.166,80 eura koji se odnose na pandemiju kovid-19. Ministarstvo zdravlja je u to vrijeme vodio Kenan Hrapović.
– U procesu revizije je utvrđeno da Ministarstvo zdravlja nije donosilo odluku o uvođenju prekovremenog rada za april, maj i jun iako su isplate vršene za prekovremeni rad ostvaren u tim mjesecima, te da ministarstvo nije obavijestilo inspektora rada o uvođenju istog, što nije u skladu sa članom 64 Zakona o radu. Takođe je utvrđeno da je određeni broj zaposlenih u Ministarstvu zdravlja imao veći broj prijavljenih prekovremenih sati od broja sati utvrđenih zakonom, što nije u skladu sa članom 64 Zakona o radu. Ministarstvo zdravlja nije donijelo interna akta u skladu sa Zakonom o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru i Zakonom o zaradama zaposlenih u javnom sektoru. Ministarstvo zdravlja je dužno da donese nova interna akta shodno Zakonu o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru i Zakonom o zaradama zaposlenih u javnom sektoru. U procesu revizije je utvrđeno da Opšta bolnica Nikšić nije obavijestila inspektora rada o uvođenju prekovremenog rada, što nije u skladu sa članom 64 Zakona o radu. Opšta bolnica Nikšić nije u potpunosti poštovala uputstvo o prijemu i načinu evidentiranja donacije i sponzorstva opreme u zdravstvenim ustanovama. U procesu revizije je utvrđeno da Dom zdravlja Nikšić nije obavijestio inspektora rada o uvođenju prekovremenog rada, što nije u skladu sa članom 64 Zakona o radu. Dom zdravlja Nikšić nije u potpunosti poštovao uputstvo o prijemu i načinu evidentiranja donacije i sponzorstva opreme u zdravstvenim ustanovama – piše u izvještaju.
Navode da je Ministarstvo zdravlja je predmetnim aktom dostavilo podatke za 672 subjekata revizije u ukupnom iznosu 32.080.978,51 eura.
– Istim aktom ministarstvo je obavijestilo Državnu revizorsku instituciju da osam subjekata nije dostavilo tražene podatke, i to: Ministarstvo finansija, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Montenegroerlajnz, Prestonica Cetinje, Opština Berane, Opština Gusinje, Opština Plužine i Opština Tivat. Utvrđeno je da subjekti revizije nijesu poštovali Zakon o javnim nabavkama, Zakon o radu, Zakon o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, Uputstvo o radu državnog trezora, Uputstvo o prijemu i načinu evidentiranja donacije i sponzorstva opreme u zdravstvenim ustanovama. U procesu revizije u pogledu pravilnosti raspolaganja sredstava i donacija utvrđene su nepravilnosti kod sledećih subjekata: − Uprava za imovinu – u procesu revizije nije se mogao potvrditi prijem roba i usluga prije izvršenog plaćanja, što nije u skladu sa tač. 23 i 25 Uputstva o radu državnog trezora. Uprava za imovinu je vršila plaćanja bez adekvatne računovodstvene dokumentacije, što nije u skladu sa Uputstvom o radu državnog trezora. U procesu revizije se nije moglo utvrditi da je Uprava za imovinu sprovodila postupak za određene javne nabavke 7 u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Takođe, Uprava za imovinu je izvršila nabavku posteljine za stramace, jastuke i
štepdeke – za potrebe KCCG u iznosu od 173.770 eura, a da prethodno nije sproveden postupak, niti potpisan ugovor što nije u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama – navodi se u izvještaju.
Коментари (0)
Оставите свој коментар