
Zdravstvena ustanova apoteke Crne Gore (ZUACG) Montefarm raspisala je tri tendera ukupne vrijednosti blizu 60 miliona eura za nabavku medicinskih sredstava i hemikalija, ampuliranih ljekova i ljekova za oralnu upotrebu. Ljekovi za javne zdravstvene ustanove (JZU) i apoteke koštaće preko 57 miliona eura, dok će medicinska sredstva i hemikalije stajati više od dva miliona.
U Montefarmu kažu za "Dan" da očekuju da će ove nabavke podmiriti potrebe sektora javnog zdravstva za period od šest do sedam mjeseci. Na naše pitanje su odgovorili da ove godine ne očekuju nestašice ljekova.
Sva tri tendera raspisana su 6. februara, na osnovu dostavljenih planova potreba javnih zdravstvenih ustanova i procjena potreba Montefarma za apoteke koje posluju u njihovom sastavu.
– Jedan tender je raspisan za nabavku medicinskih sredstava i hemikalija (1123) – broj partija 214 – procijenjena vrijednost nabavke 2.819.866,65 eura bez PDV-a, 2.822.557,80 sa PDV-om (za potrebe apoteka i JZU). Drugi tender je za nabavku ampuliranih ljekova (1223) – broj partija 411, procijenjena vrijednost nabavke 31.460.080,69 eura za potrebe javnih zdravstvenih ustanova. Treći je za nabavku ljekova za oralnu upotrebu (1323) – broj partija 778 – procijenjena vrijednost nabavke je 25.706.388,50 eura, za potrebe apoteka i javnih zdravstvenih ustanova – precizirali su iz Montefarma.
Otvaranje ponuda na tenderima zakazano je za 28.mart, a iz Montefarma kažu da u ovom trenutku nije moguće dati preciznu procjenu trajanja završetka tenderske procedure.
– Kada je u pitanju realizacija tendera, bitno je naglasiti da postoji određena procedura, koju smo shodno Zakonu o javnim nabavkama, obavezni ispoštovati i ispratiti. Dakle, potrebno je da svi članovi Komisije za sprovođenje postupaka javne nabavke odrade pregled, ocjenu i vrednovanje svih podnesenih ponuda, ali smo dužni naglasiti da se radi o evaluaciji pojedinačno svake od 1.403 partije-stavke (vrste lijeka/medicinskog sredstva/hemikalije), kao i o velikom broju ponuda. Nakon evaluacije ponuda, Komisija sačinjava zapisnik o pregledu, ocjeni i vrednovanju ponuda, a potom i odluku o izboru najpovoljnije ponude. Od objavljivanja pomenute odluke ponuđači imaju zakonski rok od 10 dana u kojem mogu podnijeti žalbu na odluku o izboru najpovoljnije ponude. Protekom zakonom predviđenog roka, naručilac tek tada može pristupiti sklapanju ugovora sa ponuđačima čije su ponude ocijenjene kao najpovoljnije i početi sa povlačenjem potrebnih količina. Zbog svega navedenog, u ovom trenutku je nemoguće dati preciznu procjenu trajanja završetka tenderske procedure – objasnili su iz Montefarma.
Oni dodaju da dinamika ostalih većih nabavki zavisi od dinamike potrošnje ljekova i medicinskih sredstava tokom 2023.godine, da li će ići u skladu sa planovima potrošnje JZU i apoteka Montefarma.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar