
Iz te nevladine organizacije su podsjetili da je posao dodijeljen nikšićkoj firmi "Mehanizacija i programat" po cijeni od 33 miliona eura, i to na drugom sprovedenom tenderu, nakon što je prvi tender bio poništen. Rok za završetak radova bio je tri godine od uvođenja izabranog ponuđača u posao, to jest od dostavljanja građevinske dozvole, revidovanog glavnog projekta i rješenja o imenovanju stručnog nadzora.
– U julu 2020. godine organizovana je svečanost povodom početka radova, a tadašnji crnogorski predsjednik Milo Đukanović govorio je o ekonomskoj koristi puta, što se sve poklapalo sa neposrednom izbornom kampanjom za parlamentarne izbore u avgustu te godine, na kojima je njegova Demokratska partija socijalista bila poražena – kažu iz ASP-a.
Kako navode, iako je posao bio ugovoren u vrijeme korona krize, nikšićkoj firmi su po osnovu avansa u maju 2020. godine isplaćena 3,3 miliona eura, a za čitavu tu godinu za radove im je plaćeno ukupno 5,4 miliona. Naredne godine isplaćeno im je 7,48 miliona, godinu kasnije 12,7 miliona, 2023. godine 6,43 miliona, a lani još 4,28 miliona. U prva dva mjeseca ove godine, nikšićkoj firmi isplaćeno je još 207 hiljada eura.
Svi podaci ASP-a o plaćanjima zasnovani su na isplatama iz Državnog trezora, koji su dobijeni na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama.
Izgradnja tog puta ušla je u petu godinu, a prema podacima u posjedu ASP-a, sa nikšićkom firmom je u decembru 2022. godine, odnosno dvije i po godine nakon zaključenja osnovnog ugovora, potpisan aneks ugovora, kojim je ponovo odobrena isplata avansa za radove u iznosu od 1,9 miliona eura. Dva mjeseca kasnije, zaključen je novi aneks kojim se dozvoljava razlika u cijeni u odnosu na zaključeni ugovor o građenju, ali se iznosi ne navode.
– Pravni osnov za oba aneksa nije se nalazio ni u tenderskoj, ni u ugovornoj dokumentaciji, koji su zaključeni na osnovu Zakona o javnim nabavkama, već su iskorišćeni zaključci Vlade, koji su pravni akti niže pravne snage od zakona – ukazuju iz ASP-a.
Prema podacima kojima raspolažu, treći aneks zaključen je u julu 2023. godine, uz obrazloženje da je izvođenje radova na saobraćajnici nemoguće usljed neriješenih imovinskopravnih odnosa i zabrane izvođenja od strane vlasnika nepokretnosti u različitim vremenskim periodima izvođenja radova tokom 2021, 2022. i 2023. godine, te je rok za završetak produžen do novembra 2023. godine.
Međutim, umjesto završetka radova, u novembru je potpisan novi aneks, kojim je rok završetka pomjeren do maja 2024. godine, a u maju je zaključen još jedan aneks kojim je rok ponovo pomjeren, i to do jula 2024. godine.
Prema podacima ASP-a, i nakon jula pa do kraja prošle godine, te početkom ove, nastavljene su isplate izvođaču radova za gradnju puta Cetinje–Čevo. Prema najnovijim medijskim informacijama, kao novi rok za završetak puta dugog 23 kilometra određen je naredni mjesec.
Iz ASP-a ukazuju da svako produženje rokova za završetak investicija prate i drugi povezani troškovi, poput troškova nadzora nad radovima, a brojni primjeri izgradnje puteva u zemlji pokazuju da se u višemilionske investicije često ulazi bez kvalitetnih idejnih i glavnih projekata, ali i bez riješenih imovinskopravnih odnosa.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar