Obalska straža SAD još nije dozvolila "Kotoru" da isplovi, uprkos obavljenim popravkama, a problemima posade broda ne nazire se kraj. Domaćoj javnosti nije predočen plan kako će Vlada Crne Gore pomoći da se nezavidna situacija razriješi, a dodatne komplikacije nastale su zbog kontradiktornih informacija o stepenu nepravilnosti i tehničkih nedostataka koje je potrebno otkloniti.
Sindikat pomoraca i dokera Crne Gore, kao član Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) i sindikat koji pokriva pomorce na brodu "Kotor" kroz granski kolektivni ugovor, kontinuirano prati situaciju vezanu za zadržavanje broda "Kotor" i opšte stanje u kompaniji Crnogorska plovidba, saopštio je "Danu" Agim Mila, predsjednik Sindikata.
Navodi da su u stalnoj komunikaciji sa posadom "Kotora" i predstavnicima ITF-a.
- Crnogorska plovidba pokazala je visok stepen kooperativnosti prema zahtjevima koje su postavili ITF i sindikat, ali to ne može neutralisati odgovornost zbog poslovne politike kompanije, koja je doprinijela aktuelnoj krizi. Kada se govori o odgovornosti za nastalu situaciju, stiče se utisak da se pokušava identifikovati pojedinac koji bi bio žrtvovan kako bi se zadovoljila forma i smirila javnost, bez stvarne analize uzroka i sistemskih propusta. Sindikat se jasno protivi takvom pristupu i smatra da odgovornost mora biti sagledana u kontekstu ukupnog upravljanja i odluka donesenih u kontinuitetu, uključujući i odgovornost većinskog vlasnika – države - naglasio je Mila.
Sindikat pomoraca i dokera Crne Gore, s obzirom na ozbiljnost trenutnog stanja, na stanovištu je da fokus javne komunikacije ne treba da bude na medijskim najavama krivičnih prijava i tzv. "treningu strogoće", već na hitnom donošenju konkretnih odluka koje vode ka očuvanju kompanije i njenih brodova.
To podrazumijeva, kako je precizirao, jasno definisanje načina na koji će država pomoći Crnogorskoj plovidbi.
- U situaciji kada se dobijaju oprečne informacije o stanju broda i visini dosadašnjih troškova prouzrokovanih zadržavanjem broda – koje se, prema različitim izvorima sindikata, kreću od neznatnih šteta do iznosa koji premašuju milion eura – i kod činjenice da se brod i dalje nalazi u luci, ovaj sindikat nalazi da Vlada, kao većinski vlasnik kompanije, mora hitno preuzeti proaktivniju i odgovorniju ulogu u rješavanju situacije - kazao je Mila.
Takođe, Sindikat pomoraca i dokera Crne Gore apeluje na Vladu Crne Gore da pronađe rješenje za Crnogorsku plovidbu, koristeći načine kao u slučaju drugih državnih kompanija u prethodnom periodu.
- Jedino postupanjem na navedeni način moguće je spasiti kompaniju i prevenirati scenario u kojem bi Crnogorska plovidba potopila Barsku, čime bi se otvorio novi krug pozivanja na odgovornost - smatra Mila.
Ministar pomorstva Filip Radulović izjavio je danas prilikom uspostavljanja pomorske linije Bar-Ankona da bi "Kotor" iduće sedmice mogao da bude u plovidbenom stanju, dodajući da je neizvjesno ko će platiti troškove nastale popravkama, nabavkom materijala i višenedjeljnim kašnjenjem broda.
