
To proizilazi iz odgovora koji su dostavljeni "Danu" na pitanja koja smo Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP) uputili još 16. januara, odnosno prije mjesec i po. Do ovih podataka javnost je dolazila i u vrijeme vladavine Demokartske partije socijalista (DPS).
"Dan" je pitao koliko službenih vozila pojedinačno koriste predsjednici Crne Gore, Skupštine i Vlade, Jakov Milatović, Andrija Mandić i Milojko Spajić. Tražili smo odgovor i koja vozila se koriste za njihove potrebe i koliko su stara. Interesovalo nas je i koliko članova obezbjeđenja pojedinačno imaju Milatović, Mandić i Spajić.
– Broj policijskih službenika radno angažovanih na poslovima neposrednog fizičkog obezbjeđenja štićenih ličnosti, kao i materijalno-tehnička sredstva koja se koriste prilikom vršenja tih poslova (putnička motorna vozila, oružje, zaštitna sredstva i oprema i dr.) određen je pojedinačnim planovima obezbjeđenja štićenih ličnosti, koji se sačinjavaju na osnovu člana 12 stav 3 vladine Odluke o određivanju ličnosti, objekata i prostora koje obezbjeđuje Uprava policije i shodno članu 5 Uputstva o sadržaju mjera i stepenima zaštite ličnosti, objekata i prostora koje obezbjeđuje Uprava policije, a isti su shodno Zakonu o tajnosti podataka određeni kao tajni podaci. S tim u vezi, poštujući odredbe pomenutog zakona, kao i iz razloga bezbjednosti štićenih ličnosti, bezbjednosne kulture, odnosno pravila struke i metodologije rada, nismo u mogućnosti da Vam dostavimo odgovore na gore navedena pitanja, naveli su u odgovorima "Danu" iz Tima za odnose sa javnošću MUP-a.
Komentarišući tajnost podataka u vezi sa vozilima i obezbjeđenjem Milatovića, Mandića i Spajića, predstavnica Akcije za socijalnu pravdu Ines Mrdović ocijenila je u izjavi za "Dan" da postoji nesporan interes javnosti da bude upoznata sa ovim informacijama, makar na okvirnom nivou, a u smislu broja službenih automobila i broja službenih lica angažovanih na obezbjeđenju tri vodeća državna zvaničnika.
– Ovo ne samo iz razloga što su takve informacije i ranije bile dostupne, već iz dominantnog razloga da se sredstva za automobile i angažovanje obezbjeđenja izdvajaju od novca svih poreskih obveznika, a ne iz privatnih džepova vodećih državnih zvaničnika, pa građani imaju pravo da znaju koliko je angažovanje i koliko sve to košta, izjavila je Mrdović.
Ona je naglasila da iako se radi o štićenim ličnostima kao nosiocima najznačajnijih državnih funkcija, javnost bi svakako trebalo da ima informacije koliko je ukupno angažovanje u pogledu broja službenika i broja automobila za sve štićene ličnosti u zemlji, ali i iznosa koji se po tom osnovu izdvajaju.
– U tom smsilu je neprihvatljivo da se od javnosti sakrivaju informacije, jer je praksa odavno pokazala da iza tajnosti informacija se obično želi sakriti nešto što kod javnosti može izazvati nezadovoljstvo, zaključila je Mrdović.
"Dan" je još 2016. godine objavljivao podatke o tadašnjim štićenim ličnostima, odnosno nijesu bili tajna za javnost, to jest MUP je dostavljao tražene informacije. Tako se tada za potrebe bezbjednosne zaštite tadašnjeg predsjednika Vlade Crne Gore Mila Đukanovića koristilo sedam službenih vozila. U Ministarstvu su tada rekli da je vozni park koji je koristio premijer vrijedio 112.800 eura. Vozila koja su bila tada na raspolaganju premijeru i članovima Vlade bila su marke "audi" i "mercedes". Vozila koja su bila na tada na raspolaganju Đukanoviću u prosjeku su bila stara 12 godina.
Takođe, 2016. godine iz MUP-a su "Danu" rekli da su tadašnja tri funkcionera – premijera Mila Đukanovića, predsjednike države i Skupštine, Filipa Vujanovića i Ranka Krivokapića, obezbjeđivala 34 policijska službenika. O Vujanovićevoj bezbjednosti brinulo je devet policajaca, Krivokapićevoj 12, a najviše ih je bilo oko Đukanovića, i to 13.
Коментари (0)
Оставите свој коментар