Oxford, rečnik / - RTS, ILUSTRACIJA
20/06/2025 u 11:06 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Tri riječi na engleskom jeziku koje razumije gotovo cijeli svijet

U eri globalne komunikacije, malo toga može nadmašiti moć jednostavne riječi. No, postoje riječi koje su toliko duboko urezane u kolektivnu svijest čovječanstva da prevazilaze granice jezika, kulture i religije.

Prema popularnim tvrdnjama koje se često pojavljuju u kulturološkim raspravama i edukacijama, tri riječi koje su gotovo univerzalno prepoznatljive u svijetu jesu: God, Titanik i Coca-Cola.

Iako ova tvrdnja nema strogu lingvističku potvrdu, analizom simboličke vrijednosti i rasprostranjenosti ovih riječi možemo razumjeti zašto su baš one zauzele ovo posebno mjesto u globalnoj svijesti.

1. God – univerzalna ideja

Riječ "God" (Bog) nije samo pojam iz engleskog jezika – ona je simbol univerzalnog duhovnog pojma koji se pojavljuje u gotovo svakoj poznatoj religiji i civilizaciji. Bez obzira na različite jezike (Dios, Dieu, Allah, Bog), osnovni koncept božanskog entiteta poznat je gotovo svim ljudima.

Engleska riječ "God" popularizovana je kroz:

 -širenje hrišćanstva,

 -britanski kolonijalizam,

 -američki kulturni uticaj (mediji, film, literatura),

 -globalnu ulogu engleskog jezika.

Zanimljivo je da mnogi ljudi koji ne govore engleski ipak znaju značenje ove riječi – zahvaljujući filmovima, muzici i vjerskim porukama.

„Riz" – riječ godine Oksfordskog rječnika

2. Titanik – simbol tragedije i ljudske sudbine

Riječ "Titanik" nije samo ime broda koji je potonuo 1912. godine. Ona je postala sinonim za:

 -ljudsku tragediju,

 -tehničku aroganciju,

 -emociju i gubitak,

 -kolektivno sjećanje.

Globalnu prepoznatljivost Titanik je dodatno učvrstio kroz istoimeni film Džejmsa Kamerona iz 1997. godine, koji je:

 -pogledan širom planete,

 -osvojio 11 Oskara,

 -preveden na desetine jezika.

Danas gotovo da nema osobe koja ne zna za Titanik – čak i među mlađim generacijama koje nisu bile rođene kada je film prikazan.

3. Coca-Cola – jezik brenda koji svi govore

Riječ "Coca-Cola" je vjerovatno najprepoznatljiviji brend na planeti. Prema brojnim analizama i marketinškim studijama:

 -logo Coca-Cole prepoznaje više ljudi nego krst ili simbol mira,

 -prisutna je u preko 200 zemalja,

 -slogan brenda se prevodi i prilagođava gotovo svim jezicima.

Coca-Cola je postala simbol:

 -američke kulture,

 -globalne komercijalizacije,

 -modernog načina života.

Ne samo da ljudi znaju za ovaj brend – oni ga izgovaraju isto ili vrlo slično u gotovo svakom jeziku na svijetu.

Zaključak

"God", "Titanik" i "Coca-Cola" nisu samo riječi. One predstavljaju ideje, simbole i emocije koje povezuju ljude širom planete – bilo kroz vjeru, tragediju ili svakodnevnu kulturu. Iako lingvisti možda neće staviti ove riječi na vrh liste najčešćih, njihova moć globalnog prepoznavanja je neosporna.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
05. decembar 2025 23:10