Mijomir Vojinović / Foto: Rade Koprivica
23/05/2022 u 12:37 h
DAN portalДАН портал
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Vojinović obećao: Radiću na potpunoj depolitizaciji obrazovnog sistema

U Ministarstvu prosvjete, nauke, kulture i sporta dolazilo je do propusta i nagomilanih problema, tvrdi on

Profesionalnim radom i zalaganjem Ministarstva prosvjete i obrazovnih ustanova, uz tijesnu saradnju sa relevantnim institucijama, nevladinim sektorom i međunarodnim partnerima, biće postignuti vidljivi rezultati na dobrobit prosvjetne zajednice i obrazovnog sistema, kazao je resorni ministar Miomir Vojinović.

On je istakao da će raditi na potpunoj depolitizaciji obrazovnog sistema, u kojem će znanje, profesionalnost, rad i talenat biti jedini imperativi i preduslovi za uspjeh, kako bi se obrazovnom sistemu vratio ugled i kvalitet kakav mu pripada.

Vojinović je naveo da će prioritetne aktivnosti Ministarstva prosvjete biti usmjerene na podizanje kvaliteta obrazovanja, na svim nivoima.

- Da bi se započeo takav reformski proces, potrebno je, prije svega, poboljšati materijalni status prosvjetnih radnika, kao nosilaca obrazovnog sistema, koji grade budućnost našeg društva- rekao je Vojinović u intervjuu agenciji MINA.

On je dodao da se izmjenom zakonskih propisa i Granskog kolektivnog ugovora može doći do optimalnog rješenja kako bi se zadovoljile potrebe prosvjetara.

Vojinović je kazao da je, takođe, u planu izgradnja, kao i rekonstrukcija i adaptacija školske infrastrukture, koja će se posebno odnositi na prilagođavanje školskih objekata osobama sa invaliditetom.

-Jedan od najvećih problema, koji je prepoznat i traje već godinama, tiče se prebukiranosti gradskih, a naročito podgoričkih škola, u kojima se rad, usljed prostorne opterećenosti, organizuje u pet smjena- rekao je Vojinović.

To se, kako je naveo, negativno odražava na organizaciju i kvalitet vaspitno – obrazovnog procesa.

Vojinović je poručio da će Ministarstvo preuzeti sve potrebne aktivnosti kako bi se izgradile nove škole i na taj naćin rasteretile postojeće po pitanju broja učenika i kako bi kvalitet obrazovanja bio na što većem nivou.

„Međutim, na ovaj način, problem će se djelimično riješiti, s obzirom na to da u ruralnim sredinama postoje škole velikih prostornih kapaciteta, koje pohađa samo par učenika“, kazao je Vojinović.

On je rekao da ta decenijska pojava migracije stanovništva iz seoskih naselja u grad, kao i proces brze urbanizacije, prevazilazi nadležnosti Ministarstva prosvjete i postaje društveni problem, pa je, kako smatra, neophodno izvršiti decentralizaciju, kako na društvenom nivou, tako i u oblasti obrazovanja.

„Takođe, prevoz učenika i prosvjetnih radnika u ruralnim sredinama je bio i ostao veliki problem, koji ćemo detaljno razmotriti u narednom periodu i, vjerujem, uspjeti da obezbijedimo jednak pristup obrazovanju za svako dijete, što je krajnji cilj Ministarstva prosvjete“, naveo je Vojinović.

On je, odgovarajući na pitanje da li i u kojoj mjeri zatečeno stanje u resoru prosvjete otežava postizanje rezultata koje javnost očekuje, kazao da smatra da je Ministarstvo prosvjete, nauke, kulture i sporta (MPNKS) bilo previše obimno – sastavljeno od četiri strateška i zahtjevna resora, i da zbog toga nije moglo pružiti rezultate kakve je javnost očekivala.

„Imajući u vidu važnost resora prosvjete i činjenicu da obrazovanje predstavlja stub ovog društva, usljed kompleksnosti nekadašnjeg MPNKS-a, smatram da obrazovanje nije dobilo fokus koji zaslužuje“, rekao je Vojinović.

Upravo zato je, kako je kazao, došlo do propusta i nagomilanih problema.

„Čvrsto vjerujem da ćemo profesionalnim radom i zalaganjem Ministarstva prosvjete, obrazovnih ustanova, kroz tijesnu saradnju sa relevantnim institucijama, nevladinim sektorom i međunarodnim partnerima, ne samo riješiti pomenute probleme, već postići vidljive rezultate na dobrobit prosvjetne zajednice i obrazovnog sistema uopšte“, naveo je Vojinović.

Na pitanje da li će resor na čijem je čelu ispitati na koji način je smijenjeno više od 200 direktora prosvjetnih ustanova u Crnoj Gori, on je odgovorio da resorno ministarstvo nema zakonski mehanizam kontrole postupka razrješenja navedenih direktora.

To je, kako je dodao, isključivo u nadležnosti suda, po podnešenim tužbama razriješenih direktora.

„Ono što bih istakao jeste da će Ministarstvo prosvjete, u svakom pojedinačnom slučaju, poštovati odluku nadležnog suda, ali će, takođe, pratiti sudske procese, sa nastojanjem da iz te situacije izađe sa što manje troškova“, kazao je Vojinović.

Upitan da li smatra da je upisna politika usklađena sa potrebama tržišta rada i zahtjevima srednjoročne i dugoročne razvojne politike Crne Gore, on je rekao da je upisna politika, pored odgovarajuće obrazovne ponude, osposobljenih nastavnika i opremljenih škola, ključni činilac od kojeg zavisi usklađenost obrazovanja i tržišta rada.

„Važno je istaći da se svi obrazovni programi rade na osnovu standarda zanimanja koji se pripremaju u saradnji sa poslodavcima“, naveo je Vojinović.

Poslodavci su, kako je dodao, u mogućnosti da iskažu svoje potrebe po pitanju sadržaja programa i obima pojedinih stručnih oblasti u okviru programa i na taj način obezbjeđuje se da programi odgovaraju zahtjevima tržišta rada.

Vojinović je poručio da je potrebno raditi na kontinuiranom stručnom usavršavanju nastavnika za primjenu novih tehnologija u nastavi, opremanju škola, pripremi udzbenika.

-Posebno bih istakao dalji rad na popularizaciji dualnog obrazovanja. U dualnom obliku učenik se upisuje u školu koja će obaviti teorijsku nastavu, a kompletno praktično obrazovanje učenika obavlja se kod poslodavca- zaključio je Vojinović.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null,"logged_in":false}
22. mart 2025 23:54