Na te tri linije trenutno leti nacionalni avio-prevoznik Tu Montenegro. Cijene kod Viz era na ovim relacijama, bez čekiranog prtljaga, biće niža nego kod Tu Montenegra, što može oduzeti dio putnika nacionalnom avio-prevozniku. Ipak, cijene karata za ove tri destinacije još se ne mogu konkretno uporediti jer nemaju ponudu za letove u istom vremenskom periodu.
Iz Tu Montenegra, koji leti pod brendom Er Montenegro (Air Montenegro), kazali su nam da uvođenje novih linija od strane Viz era predstavlja važan događaj za crnogorsko tržište avio-prevoza, a za Er Montenegro nove izazove i mogućnosti.
– Sa jedne strane vidimo povećanje kapaciteta i konkurencije, kao što su linije ka Ljubljani, Rimu, Parizu i Cirihu (zbog blizine Bazela), što će rezultirati većim izborom za putnike, boljom povezanošću za Crnu Goru i potencijalnim pritiskom na cijene. S druge strane, za Er Montenegro to znači potrebu da dodatno unaprijedi svoju ponudu: jaču uslugu, jasnu diferencijaciju i dodatnu vrijednost za putnike koji žele letjeti sa drugačijim avio-prevoznikom, a Er Montenegro je izvjesno kompanija koja ima drugačiju filozofiju poslovanja i tretmana u odnosu na niskotarifne prevoznike. Er Montenegro posluje stabilno, a pokazao je da popunjenost putničke kabine na nivou čitave godine može da bude na nivou od 80 odsto, što je, sigurni smo, i jedan od razloga zbog kojih je Viz er odlučio da počne uspostavljanje baze u Podgorici. Sudeći da su za nas u Er Montenegru pomenute linije na kojima će saobraćati Viz er informacija koju smo saznali kada je lansirana od strane te kompanije, to je i strategija koju ćemo primijeniti u razradi i još uvijek nije definitivna. Ono u što vjerujemo jeste da na dugi rok Er Montenegro izvjesno neće trpjeti ozbiljnije probleme, već da će pokazati da raspolaže sa dovoljno znanja i senzibiliteta da u novonastalim okolnostima može da pruži adekvatnu uslugu kojom će zadržati povjerenje putnika –rekli su nam iz kompanije čiji je izvršni direktor Vukadin Stojanović.
Viz er je do Rima i Pariza najavio karte u jednom pravcu od 25 eura, bez čekiranog prtljaga, koji se naplaćuje oko 40 eura u jednom pravcu.
– Er Montenegro ne može pružiti uslugu vazdušnog prevoza za 25 eura. Cijene avio-karata nacionalnog prevoznika formiraju se dinamički, u zavisnosti od perioda putovanja, popunjenosti letova i tipa tarife, što je slučaj i kod svih ostalih prevoznika takvoga profila. Kada su konkretne linije u pitanju, možemo reći da Er Montenegro nema previsoke cijene karata. Primjera radi, povratne karte za Ljubljanu i Rim dostupne su već od 109 eura. Za Pariz, se u određenim periodima povratna karta može kupiti za oko 200 eura. Važno je naglasiti da Er Montenegro, za razliku od niskotarifnih modela, u osnovnu cijenu uključuje ručni i čekirani prtljag, mogućnost promjene leta u okviru fleksibilnih tarifa, te besplatne usluge na letu. Zbog toga direktno poređenje s niskobudžetnim kompanijama nije u potpunosti primjenjivo – jer se radi o drugačijem poslovnom modelu i standardu usluge – istakli su iz nacionalne avio-kompanije.
Pitali smo ih da li očekuju da će putnici od marta, odnosno juna naredne godine prije birati Viz er nego Tu Montenegro, kada budu išli ka ove tri destinancije, zbog razlike u cijeni.
– Cijena karte je važan faktor koji veliki broj putnika razmatra prilikom odabira kompanije kojom će se prevoziti, međutim, nerijetko to nije i presudni faktor. Primjera radi, Er Montenegro je na liniji za Pariz, i pored niskotarifnog prevoznika, Transavia, tokom ljeta tekuće godine bio prilično konkurentan. Iskustva nekih drugih zemalja iz regiona su različita, a uzimajući u obzir tim koji je Er Montenegro okupio i nivo usluge koji je kod nacionalnog prevoznika uspostavljen, imamo dovoljno razloga da vjerujemo da ćemo biti u grupi onih koji su pokazali da iz sličnih okolnosti izlaze jači i bolji. Naš cilj nije da se takmičimo isključivo u najnižoj cijeni, već u ukupnoj vrijednosti koju pružamo putniku. Stoga očekujemo određenu preraspodjelu potražnje, ali ne i dramatičan odlazak putnika sa naših linija. Er Montenegro je, prije svega, nacionalni brend, koji će izvjesno biti izbor velikog broja putnika – uvjereni su u toj kompaniji.
