Trasa dijela auto-puta Mateševo-Andrijevica / foto: Instagram/Monteput
01/11/2025 u 08:55 h
Blaženka GolubovićBlaženka Golubović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Od Mateševa do Andrijevice kroz četiri km tunela, sedam km mostova

Dionica auto-puta od Mateševa do Andrijevice biće dužine oko 23,5 kilometara, a imaće četiri kilometra tunela i oko sedam kilometara mostova.

– Biće izgrađena 34 mosta, podvožnjaka, nadvožnjaka, jedan dvostruki tunel, sandučasti i kružni propusti na autoputu, baza za održavanje autoputa, naplatne stanice, jedno odmorište sa benzinskom i servisnom stanicom, dva motela u Mateševu i Andrijevici, obostrane benzinske stanice u Andrijevici – podaci su studije.

Svi radovi trebalo bi da traju pet godina, dakle do kraja 2030. godine.

Najvećim dijelom protezaće se kroz brdski region, uz prilagođavanje uspona i padova. Projektovana brzina na ovoj dionici je 100 km/h.

Početna tačka je poslije petlje Mateševo i tunela dugačkog 555 metara, koji je već izgrađen i pripada dionici Smokovac–Mateševo.

– Buduća dionica auto-puta počinje kod Mateševa, na nadmorskoj visini oko 1.000 metara, a zatim ide dolinom Drcke, pritoke rijeke Tare. Od Mateševa pa dalje uzvodno dolinom rijeke Drcke teren se uzdiže sve do Trešnjevika, odnosno do kote od 1.686 m. Autoput dalje ide tunelom kroz Trešnjevik i ulazi u dolinu rijeke Kraštice, pritoke Lima – piše u dokumentu.

image

Dionica auto-puta Mateševo-Andrijevica

Foto: Agencija za zaštitu životne sredine/ Elaborat/screenshot

Dakle, Trešnjevik je razvođe između rijeka Drcke (Tare) i Kraštice (Lima).

– Od Trešnjevika teren se nizvodno dolinom rijeke Kraštice spušta do njenog ušća u Lim, odnosno do kote od oko 770 metara – dodaje se u Elaboratu.

Četiri ponude za izgradnju druge dionice auto-puta Mateševo-Andrijevica, nijedna iz Evrope

Dužinu trase autoputa na dionici Mateševo–Andrijevica čine objekti 40,31 odsto, od čega mostovi 19,88 odsto, tuneli 15,11 odsto i pokriveni iskopi 5,32 odsto, dok je 59,68 odsto trasa položena na terenu.

Četiri ponude za projektovanje i izgradnju druge dionice auto-puta Mateševo-Andrijevica

Zaustavne trake projektovane su na svim otvorenim dionicama puta, kao i u tunelima kraćim od 200 m i mostovima kraćim od 150 m.

 

Na kraju dionice nalazi se petlja Andrijevica. Petlja je projektovana da se gradi u tri faze.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
04. decembar 2025 20:23