
Nevladina organizacija Vozom kroz Crnu Goru objavila je preporuke Komisije Željezničkog prevoza Crne Gore (ŽPCG) za mašinovođe i njihove kolege. Između ostalog u preporukama se ograničava korišćenje mobilnih telefona, a na nekim dionicama u Crnoj Gori preporučuje se i smanjenje maksimalne brzine vozova.
– Zabranjuje se korišćenje mobilnog telefona i to mašinovođi pri pripremi u stanici i vožnji kao i ulazak N.N. lica u upravljačnicu, pregledačima kola pri vršenju probe kočnica pri sačekivanju i otpremi voza, kondukterima prilikom izdavanja voznih karata, pripremi voza u polaznoj stanici i pri javljanju u usputnim stanicama. Kako najveći dio oštećenja na kolima, prema mišljenju komisije, nastaje na dionici ukrsnica Kos – stanica Mojkovac predlažemo da se brzina na toj dionici smanji na V, maksimalno 60 kilometara na čas – piše između ostalog u preporukama. Dodaje se da je potrebno da pregledna Podgorica obrati pažnju pri ulasku voza u stanicu i sve nepravilnosti na točkovima evidentira, odnosno manja ravna mjesta od 60 mm, kako ne bi došlo do uvećanja ravnih mjesta, a samim tim i odgovornosti drugog mašinovođe, koji preuzima voz u stanici Podgorica.
– KPO za kola da vodi evidenciju u slučaju brušenja na trčećoj površini točkova. Ako napon u kolima spadne na 19 V kondukter ili pratilac isključi sve potrošače osim kočnice, završni signal i upravljački uređaj, a na 21 V pola osvjetljenja. Prilikom spajanja lokomotive, odnosno kumplovanja kvačila, prije spajanja vazdušnog voda, između lokomotive i kola potrebno je da pregledač kola izvuče vazduh iz rasporednika pomoću otkočnika. Obezbjeđivanje kola od samopokretanja vršiće se voznom lokomotivom. Ako garnitura ostaje u stanici, isprazniti GVV i izvući vazduh iz rasporednika, a prije toga izvršiti obezbjeđivanje od samopokretanja kola ručnom kočnicom – navodi se u preporukama.
Dodaje se da pregledač kola mora naročito obratiti pažnju da li je pritegnuta ručna kočnica u obezbjeđivanju voza od samopokretanja, kao i poslije dodavanja lokomotive da istu deaktivira.
– Svako isključenje kola u stanicama gdje ima pregledač kola, a kola imaju ravna mjesta veća od 60 mm, pregledač kola je dužan po odlasku voza detaljno da pregleda kola i evidentira u TK – 32 i tek tada obavijesti šefa jedinice, kako bi on obavijestio šefa jedinice vuče radi isključenja lokomotive u domicilnoj stanici, kako bi joj se uradio dijagram kočenja. Šef jedinice vuče je dužan da od čitača traka traži da se očita traka za voz sa kojeg su kola isključena. Kola po prispijeću u stanicu Podgorica detaljno pregledaju šef TPJ Podgorica i predstavnik sektora za tehničke poslove i zapisnički konstatuju sva oštećenja. Ako to nije moguće, onda to odraditi u radionici Podgorica uz fotografisanje, kao prilog zapisnika. odraditi dijagram kočenja odmah po ulasku kola u radionicu odnosno prije obrade točkova – navodi se u preporukama komisije. Dodaje se da je preporuka da mašinovođa koristi elektrodinamičku kočnicu.
– Mašinovođa ne smije da otkočuje lokomotivu prije nego što stane, jer može doći do preopterećivanja kočnica na kolima i mora pratiti da ne dođe do prepunjavanja vazduhom kočnih uređaja – navodi se između ostalog u preporukama.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar