Pošta Crne Gore reagovala je na navode u tekstu "Dali 450 hiljada za plakare, cvijeće, fotelje, bajadere...", juče objavljenom u "Danu", a koji je urađen na osnovu izvještaja o sprovedenim takozvanim malim nabavkama u 2022. godini, u koji smo imali uvid.
Istakli su da reaguju u cilju istinitog informisanja javnosti, tvrdeći da je navodima iz tog teksta javnost grubo obmanuta neistinama, sa, kako smatraju, očiglednom namjerom da se licima koja se nalaze na čelnim pozicijama u Pošti nanese lična i profesionalna šteta iz njima nepoznatih razloga i motiva. Ocijenili su da se navodi u tekstu svode na pokušaj da se kod javnosti stvori utisak da je riječ o neodgovornom i bezobzirnom ponašanju rukovodstva Pošte, koje novac troši na nerazumne troškove.
– Prije svega, netačan je navod iz teksta da "državna preduzeća mogu do 10 odsto od ukupnog iznosa javnih nabavki na godišnjem nivou da sklapaju direktnom pogodbom", budući da to ne proizilazi ni iz jedne odredbe Zakona o javnim nabavkama koji je na snazi, a koji je primjenjivan i tokom prethodne godine. U suprotnom, ne sumnjamo da bi se autor teksta pozvao na konkretnu zakonsku odredbu, pa se ovakvi navodi pojavljuju kao proizvoljni, paušalni, netačni i očigledno zlonamjerni. Netačnost navoda je još očiglednija kod činjenice da se u u samom tekstu navodi da je nabavka suprotna zakonu ukoliko iznosi preko 5.000 eura sa PDV-om, što je apsolutno netačno, već je suprotna ukoliko iznosi preko 5.000 eura bez PDV-a. U prilog tome najbolje govore i planovi javnih nabavki svih naručilaca koji su javno dostupni, iz kojih je jasno vidljivo da se procijenjena vrijednost nabavki izražava bez PDV-a. U tom smislu je članom 82 stav 3 Zakona o javnim nabavkama propisano da se procijenjena vrijednost javne nabavke iskazuje u eurima, bez uračunatog poreza na dodatu vrijednost, uključujući i sve troškove, nagrade i moguća obnavljanja ugovora na osnovu okvirnog sporazuma – naveli su iz Pošte, na čijem čelu su izvršni direktor Dragan Tufegdžić i predsjednik odbora direktora Igor Bulatović.
Kako su dalje naveli, iz navedenog je jasno, a prema odredbama relevantnih propisa i nesporno, da su sve nabavke navedene u predmetnom tekstu izvršene u skladu sa zakonom, "i pored neskrivene želje autora teksta da na bazi neistinitih navoda o pravnom okviru predstavi da je Pošta Crne Gore postupala nezakonito, što apsolutno nije slučaj".
– Kada se to ima u vidu, više je nego jasno da se u tekstu problematizuju jednostavne nabavke vrijednosti do 5.000 eura bez bilo kakvog utemeljenja u odredbama relevantnih propisa. Kada je riječ o izuzetno malicioznom navodu da "u Pošti izgleda mnogo vole slatko", posebno ističemo da ovakve konstatacije zasnovane na neznanju ne daju za pravo autoru teksta da iznosi ovakve kvalifikacije i optužbe, a da prethodno takve informacije nije provjerio. Kada bi se u konkretnom slučaju radilo o savjesnom autoru teksta, on bi mogao upitom od Pošte Crne Gore da dobije odgovor da Pošta Crne Gore pruža uslugu "luksuzni telegram", koji predstavlja uslugu dostupnu svim korisnicima predajom telegrama na šalteru ili pozivom na 126, koja nosi naziv "Iznenađenje koje se pamti" i pruža korisnicima dostavu poklona sa čestitkom po izboru. Sve o navedenoj usluzi autor teksta je mogao da sazna i na zvaničnoj internet stranici Pošte Crne Gore, gdje bi se neposrednim uvidom mogao uvjeriti da pokloni koji se šalju uz telegram, pored ostalog, čine ruže (jedna, tri, pet...), buket cvijeća, vino, bajadera, šampanjac, kesa za plišane igračke, kesa za piće, itd. – pojasnili su iz Pošte u nepotpisanom reagovanju.
Kada su u pitanju radovi na objektima i njihovom opremanju, posebno naglašavaju da je ovo rukovodstvo ulagalo i ulagaće trud da stanje objekata unaprijedi i učini ih funkcionalnim i podobnim za upotrebu. Isto tako, kako su istakli, i dalje će ulagati sve svoje kapacitete da uvijek imaju obezbijeđen potreban repromaterijal kako bi sada i ubuduće bili siguran partner i pružalac usluga od javnog interesa.
– U tom smislu, ističemo da ovakvi navodi ne mogu da relativizuju, a da ne govorimo da ospore, sve ono što je učinjeno da se uslovi rada zaposlenih poboljšaju kroz obezbjeđivanje radnih prostora koji su dostojni za rad i boravak. Zbog toga ističemo da smo mnogo učinili da, pored saniranja objekata, obnovimo mobilijar koji smo zatekli, a koji datira još iz doba socijalističkog društveno-političkog uređenja, pa smatramo da to zaslužuje priznanje ovom rukovodstvu, a ne podmetanja ove vrste, što nije novinarski, a ni ljudski. U tom smislu, umjesto naslovne strane posvećene borbi Pošte Crne Gore da sačuva svoju imovinu i riješi decenijske probleme koje su stvorili neodgovorni organi upravljanja i nadležni državni organi iz prethodnog perioda, autor teksta i dnevne novine "Dan" naslovnu stranu opredjeljuju za iznošenje grubih neistina koje su "zaslađene bajaderama" – navodi se u reagovanju Pošte.
Neshvatljivo im je, kako su dodali, da autor teksta i dnevni list "Dan" problematizuju obilježavanje Svjetskog dana Pošte.
– Smatramo da ovaj dan zaslužuje da bude obilježen čak i na višem nivou, budući da smo članica Svjetskog poštanskog saveza i da Pošta Crne Gore njeguje sve ono što smo kao Društvo postigli kroz istoriju poštanske djelatnosti u Crnoj Gori – ističu iz Pošte.
Na kraju su naveli da očekuju da se reagovanje objavi integralno, na naslovnoj strani i strani pet, "kao što je to bio slučaj sa predmetnim neistinitim tekstom", te da se uputi javno izvinjenje Pošti i njenom rukovodstvu.
– Ukoliko to ne bude slučaj, Pošta Crne Gore će protiv dnevnih novina "Dan" i autora predmetnog teksta podnijeti tužbu nadležnom sudu zbog iznijetih neistina, a radi zaštite svog integriteta, poslovnog ugleda i mjesta u društvu koje pripada Pošti Crne Gore – poručili su iz Pošte.