Tender će, kako je rekao, trajati dva mjeseca i nadaju se da će dobiti maksimalan broj ponuđača za izvođenje ove dionice puta.
- Nakon toga ćemo da biramo glavnog izvođača. Krenuli smo u realizaciju projekta, a izvođenje je ranije uvijek čekalo na ekspropijaciju a mi smo tu već krenuli i onda nećemo imati problema koji su se ranije dešavali - naveo je Spajić.
Projekat su, kako je istakao, izgurali "na mišiće".
- Po 5.000 ljudi nam ide sa sjevera Crne Gore zbog nezaposlenosti ili malih primanja, zbog nemogućnosti da ljudi vide sebe u malim sredinama i upravo auto-put i infrastruktura su važni za rješavanje tih problema. Samom činjenicom da država stoji iza ovakvog tendera vidjećete da će se interesovanje investitora za Berane i Andrijevicu povećati i oni će kupovati zemlju i trebaće im par godina da sve to zaživi - ukazao je Spajić.
Istakao je da će izvođenje projekta krenuti krajem ove ili početkom sljedeće godine, što je godinu i po dana brže od planiranog.
- Pokrenuta su idejna rješenja za 10 saobraćajnica. Ovo je vizija Crne Gore koju treba svi da podržimo. Kad izguramo ove projekte omogućili smo budućnost, ne samo ove, već i narednih nekoliko generacija. Razumijemo naše političke konkurente, da ne razumiju kako smo ovo uspjeli - poručio je Spajić.
Izvršni direktor "Monteputa" Milan Ljiljanić potvrdio je da je pretkvalifikacioni tender spreman.
- Čeka se samo objava na sajtu EBRD. Dva mjeseca za prijavu, a nakon toga ide izbor izvođača, a potom glavni tender koji ide dva mjeseca. Paralelno sa tim ide i eksproprijacija zemljišta. Spremno ćemo ući u ovaj projekat, period izgradnje je pet godina", kazao je on.
Dodao je da će završetak projekta biti krajem 2029.
- Mislim da ćemo brzo imati zaključeni idejni projekat od Andrijevice do Boljara - kazao je Ljlijanić.
Biće raspisana još dva tendera - od Smokovca do Božaja i od Danilovgrada do Nikšića.
- Dužina planirarnih auto puteva je 260, a brzih saobraćajnica 220 kilometara - poručio je Ljiljanić.
Premijer je kazao da je Andrijevica mali grad od nekih desetak hiljada stanovnika.
- To samo po sebi nije fiskalno održiv projekat. Ali ako biste povezali Podgoricu sa Beogradom, a samim tim i sa Budimpeštom, i sa Bečom, i sa Zagrebom, i sa svim drugim gradovima centralne Istočne Evrope, vi dobijate potpuno novu dimenziju tog projekta. I taj projekat postaje mnogo isplativiji. I upravo je jako bitno sa Srbijom što prije da se dogovori, ja mislim da su operativni timovi već intenzivno komunicirali na tom pitanju, tako da jako je bitno - kazao je Spajić.
On je kazao da je Andrijevica neka vrsta tromeđe, i da će na tri strane i da ide ovaj autoput.
- Ići će prema Kosovu, na Peć, ide na sjever prema Srbiji, od Crne Gore ide prema Sarajevu. Sjever Crne Gore, odnosno sjeverozapadna Crne Gore postoji kao neka vrsta regionalnog centra. I mislim da je to jako bitno za logistiku, da je to ključna stvar. Vi znate koliko je za logistiku bitna putna infrastruktura i mogućnosti da se dođe do tržišta na efikasan i brz način - kazao je Spajić.Premijer smatra da je ovo vrlo dobra ponuda i uvjeren je da će fabrike i investitori koji budu željeli da grade proizvodne pogone u Crnoj Gori, kada pogledaju ovu mapu, da će im to biti jasan signal da treba da grade fabrike kod nas.
Premijer smatra da u fokusu Vlade treba da budu razvojni projekti iako razumije interesovanja i za druge teme.
- Pitanje genocida, Srebrenice i odnose države otome je jako univerzalno pitanje. Kada smo govorili o Evropskoj uniji, ona se, po mom viđenju, odnosi na tri stvari. Onom što EU vidi je infrastruktura kao i usklađenost sa Evropskom bezbjednosnom i odbrambenom politikom - kazao je Spajić.