/ - FOTO: FEJSBUK
29/09/2023 u 11:32 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

UPC: Novim Pravilnikom stvoreni uslovi za efikasniji rad

Novi Pravilnik je, kako su kazali, nedavno usvojen s ciljem efikasnije UPC, bržeg servisa građana i privrede, te dostizanja standarda savremenih poreskih i carinskih administracija

Menadžment Uprave prihoda i carina (UPC) je novim Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji stvorio uslove za efikasnije sprovođenje poslovnih procesa, u interesu države i građana, kao i brže poreske i carinske reforme, saopštili su njeni predstavnici.

Novi Pravilnik je, kako su kazali, nedavno usvojen s ciljem efikasnije UPC, bržeg servisa građana i privrede, te dostizanja standarda savremenih poreskih i carinskih administracija.

Iz UPC su objasnili da je nova organizacija rađena u skladu sa najboljom praksom i iskustvom poreskih i carinskih uprava regiona, evropskih zemalja, kao i preporukama međunarodnih partnera, naročito Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) i Svjetske carinske organizacije (SCO).

„Najvažnije promjene su u poreskom dijelu, a urađene su prema preporukama eksperata MMF-a i odnose se na centralizaciju inspekcijskih poslova, koji su do sada obavljani u filijalama za inspekcijski nadzor u okviru devet područnih jedinica“, rekli su iz UPC.

Izmjenama Pravilnika, ti poslovi se obavljaju u Sektoru za operativu u oblasti inspekcijskog nadzora, a organizuju se u okviru tri regiona - u Podgorici za centralni, Budvi za primorski i Bijelom Polju za sjeverni dio.

„Ne smanjuje se broj zaposlenih, već se radi o boljem korišćenju kadrovskih kalaciteta“, naveli su iz UPC.

Oni su dodali da je suština centralizacije da obezbijedi drugačiji način rukovođenja i unapređenje inspekcijskog nadzora, kroz promjene procesa rada i upravljačke nadležnosti.

„Predviđeno je da se u tom Sektoru obavljaju poslovi analize rizika i izbor predmeta za kontrolu, analiza zahtjeva za povraćaj poreza na dodatu vrijednost (PDV), kontrola kvaliteta, organizacija i praćenje inspekcijskog nadzora u cijeloj Crnoj Gori, pravilnim raspoređivanjem poreskih inspektora radi obavljanja kontrola u skladu sa analizom rizika“, kazali su iz UPC.

Pored formiranja tri regionalne, umjesto dosadašnjih devet područnih jedinica, predviđeno je i formiranje dvije, umjesto dosadašnje jedne filijale za utvrđivanje i naplatu poreskih obaveza. Radi se o filijalama za utvrđivanje i naplatu poreskih obaveza i za naplatu i upravljanje poreskim dugom.

„Cilj takve organizacije je modernizacija aktivnosti naplate, u skladu sa reformama u pojedinim upravama u Jugoistočnoj Evropi, razdvajanje poslova utvrđivanja poreskih obaveza i naplate duga“, objašnjeno je iz UPC.

Oni su kazali da očekuju da se aktivno upravlja presjekom zaostalih potraživanja, uzimajući u obzir vrijednost, starost i naplativost duga, rano praćenje novih poreskih dužnika i kontakt s njima tokom cijelog procesa naplate, kao i snažnije mjere naplate kroz postupke prodaje pokretne i nepokretne imovine poreskih dužnika i pokretanja stečajnih postupaka.

Predviđena je, kako su dodali iz UPC, snažnija podrška reformi poreske administracije, uz nabavku novog integrisanog poreskog informacionog sistema i modernizaciju svih poslovnih procesa.

„Podrazumijeva se i poboljšanje pravnog okvira i funkcije žalbi, modernizacija usluga koje se pružaju poreskim obveznicima i povećanje razumijevanja poreskih zakona, procedura, prava i obaveza obveznika. Smanjuje se opterećenje po obveznike koje se odnosi na ispunjavanje poreske obaveze, kao i jača interna i eksterna komunikacija, modernizuju poslovni procesi i povećava operativna efikasnost i transparentnost Uprave“, saopštili su iz UPC.

Oni su naveli da je u carinskom dijelu obavljeno usklađivanje opisa poslova, grupisanje istih ili sličnih poslova, te racionalizacija broja radnih mjesta u pojedinim organizacionim jedinicama i jačanje u drugim, naročito na poslovima koji se odnose na carinsku bezbjednost i kontrolu.

Pravilnikom je urađena i optimizacija broja sistematizovanih radnih mjesta, u skladu sa preporukama Ministarstva finansija.

„Sistematizovana su 1,25 hiljada radnih mjesta umjesto skoro 1,34 hiljade, a UPC sada ima 1,05 hiljada zaposlenih. Dakle, nije predviđeno otpuštanje zaposlenih, već efikasnije obavljanje zadataka i stručnih poslova sa postojećim i novim kadrom, uz podmlađivanje kadrovske strukture“, objasnili su iz UPC.

Oni smatraju da će budućim zakonom o službi Uprave prihoda i carina, čije predlaganje su inicirali Ministarstvu finansija, biti zaokružen djelokrug rada UPC i usklađen Pravilnik radi dostizanja dodatne efikasnosti svih organizacionih jedinica.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
22. novembar 2024 06:45