
Po nalogu Elektroprivrede, od početka godine pa do 20. oktobra, izvršeno je isključenje 8.458 domaćinstava, koja nijesu uredno plaćala račune za električnu energiju. Iz Elektroprivrede poručuju da oni sve čine kako ne bi došlo do isključenja, ali da je ipak isključenje poslednja mjera.
– U periodu od 1. januara do 20. oktobra 2021. godine, na nivou čitave Crne Gore, obustavljeno je snabdijevanje električnom energijom za 8.458 potrošača, kažu u Elektroprivredi uz pojašnjenje da je potrošač dužan da račun plati u roku od osam dana od dana prijema računa za utrošenu električnu energiju. Ukoliko to ne uradi, EPCG nakon osam dana od isteka roka za uplatu potrošaču dostavlja upozorenje o obustavi snabdijevanja električnom energijom. Ako potrošač i u roku od osam dana od dana dostavljanja upozorenja ne izmiri dug, EPCG ga može isključiti sa mreže, tvrde u Elektroprivredi objašnjavajući čitav postupak upozorenja kako ne bi došlo do isključenja potrošača sa mreže. U ovoj kompaniji objašnjavaju da se koriste i razni mehanizmi da sa dužnicima dogovore dinamiku otplate duga, kako ne bi došlo do isključenja sa mreže.
– Podsjećamo da je u toku deveti ciklus akcije Podijelimo teret 9, u kojoj potrošači mogu u fiksnim mjesečnim ratama od 20 eura, uz prestanak daljeg obračuna zatezne kamate i bez bojazni od isključenja sa mreže dok poštuju protokol, izmiriti svoj dug. Akciji se u septembru priključilo preko 5.000 potrošača, a akcija traje do 30. novembra – tvrde u Elektroprivredi. Kada je u pitanju pomenuta akcija, svaki potrošač, koji potpiše ugovor o plaćanju duga na rate od 20 eura, ima obavezu da uredno uz ratu plaća i pristigle račune. Potrošači koji ne potpišu ugovor ili isti prekrše mogu biti isključeni sa elektromreže. Ukoliko dođe do isključenja, koje vrši kompanija CEDIS po nalogu Elektroprivrede, potrošači najčešće imaju obavezu da uplate najmanje trećinu duga i da pritom potpišu ugovor o plaćanju preostalih dugovanja na rate. Pored tih obaveza, potrošač koji ostane bez snabdjevanja električnom energijom, obavezan je da plati deset eura na račun CEDIS-a, da bi opet bio uklječen. Pomenutih deset eura ne utiču na iznos računa, već je tih deset eura predviđeno za uslugu uključenja koju vrši CEDIS. U prethodnim godinama, dok nije bio uspostavljen sistem daljinskog očitavanja električne energije, ta usluga je koštala 20 eura.
Imajući sadašnje činjenice u vidu, CEDIS je u ovoj godini, po osnovu naplate deset eura za uključenje, ukoliko je svih 8.458 isključenih potrošača opet uključeno na mrežu, prihodovao 84.580 eura. Zasad je nepoznanica da li razmišljaju da ukinu naplatu ove usluge, jer se najčešće među isključenim domaćinstvima nalaze ona domaćinstva koja imaju izuzetno niska mjesečna primanja ili ih uopšte nemaju.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar