Od jula do septembra, kompanija sa sjedištem u Štutgartu čak je prijavila gubitak od 966 miliona eura. U istom kvartalu prethodne godine ostvarili su dobit od 974 miliona eura. Cijena dionica se u početku jedva pomjerila nakon zatvaranja tržišta.
Glavni razlog za to je strateška promjena menadžmenta pod sadašnjim izvršnim direktorom Poršea, Oliverom Blumeom - ambiciozni električni ciljevi su odbačeni, zajedno s planiranom proizvodnjom baterija, piše Špigl.
Lansiranje novih električnih modela je odgođeno. S obzirom na tržišnu realnost i potrebe kupaca, Porše se sada fokusira na povratak motora s unutrašnjim sagorijevanjem duboko u sljedeću deceniju.
Takva "hitna operacija" koštaće mnogo novca. Kako je navedeno, u fiskalnoj 2025. godini očekuju se posebno troškovi od 3,1 milijarde eura.
Operativni profit u prvih devet mjeseci iznosio je 40 miliona eura, što je 99 posto manje od prethodne godine, kada je iznosio nešto više od četiri milijarde eura. Prodaja je smanjena za šest posto, na nešto manje od 26,9 milijardi eura, prenosi Klix.ba.
- Namjerno prihvatamo privremeno slabije finansijske brojke kako bismo dugoročno ojačali otpornost i profitabilnost Poršea - rekao je glavni finansijski direktor Jočen Brekner.
Istovremeno je objasnio kako od 2026. godine očekuju bolje rezultate.
- Očekujemo da ćemo ove godine preći najnižu tačku i da će se Porše primjetno poboljšati od 2026. godine nadalje - pojasnio je.
Porše se dugo smatrao generatorom profita, takođe i za ostatak Folksvagen grupe. Budući da električni automobili nisu zaživjeli kako se očekivalo, a zatim su u mješavinu dodane i nove američke carine, tome je došao kraj. Proizvođač sportskih automobila ulazi u drugu godinu pada prodaje. Od januara do septembra isporučeno je nešto više od 215.500 vozila, što je šest posto manje nego godinu ranije.
Stvari posebno loše idu u Kini. Do sada je njemačka kompanija ove godine prodala nešto manje od 32.200 vozila u ovoj zemlji, što je pad od oko 26 posto. U 2022. godini taj broj je i dalje bio veći od 68.000 vozila.
