
Pre 40 godina, Majkl Džekson je u televizijskom studiju podigao publiku na noge kada je "hodao po Mjesecu" (moonwalk) u pjesmi "Bili Džin". Malo je poznato da je pokret prije toga uvježbavao čak tri godine. Iako ga nije izmislio, slavni muzičar je ovaj plesni korak doveo do perfekcije. "Mjesečev hod" je sinonim za Majkla Džeksona i jedan od simbola pop kulture osamdesetih.
Munvok ili bekslajd, poping, disko ili brejkdens, svakako Majkl Džekson je korak pretvorio u sopstveni umjetnički pečat. Suština nije u fizičkoj prenaglašenosti, već o opsesivnoj kontroli pokreta, pa je kod Majkla to izgledalo krajnje lako.
- Tajna tog pokreta je u prahu, u mjesečevom prahu, u iluziji da čovjek stoji u mjestu, a zapravo se kreće, kao da ide naprijed, a zapravo se kreće unazad. Na engleskom se bukvalno prevodi kao ‘klizeći korak unazad‘. Danas se izbjegava u koreografijama, samo u prilici kada treba podsjetiti na lik i djelo Majkla Džeksona. Što se mene tiče, koristio sam ga više puta, ali to nije moj fah plesanja - rekao je Ivan Mileusnić, poznati višestruko nagrađivni plesač i koreograf.
Mileusnić smatra da se munvok danas smatra Džeksonovim korakom. S druge strane, munvok su na sceni plesali mnogi, čak i Čarli Čaplin, kažu i Dejvid Bouvi, Džefri Denijels, Džejms Braun. Koristili su ga u filmovima, reklamama. Nije mu odolio nijedan žanr, osim klasičnog baleta i visoke umjetnosti.
- Mi imamo svoje zakone, disciplinu, nema mjesta za improvizaciju, možemo da unapredimo tehniku. Možda će neko da iskoristi taj pokret u režijama i šouima, ali neće biti gradivo u baletu, jer je izmišljen sedamdesetih, a balet je otišao naprijed - rekao je Konstantin Kostjukov, baletski umjetnik i koreograf, prenosi RTS.
Kostjukov smatra da je Džeksonova zasluga za prepoznatljivost koraka nemjerljiva.
Nemjerljiv je i uticaj koraka na pop kulturu, kao i na društvo svih generacija, nacionalnosti, rodne i etničke pripadnosti.
Коментари (0)
Оставите свој коментар