Njemačkom školstvu nedostaje desetine hiljada nastavnika. Bez suštinskih promjena, problem će se samo zaoštravati, upozoravaju stručnjaci, naglašavajući da manjak nastavnog kadra ugrožava obrazovanje mladih.
Prije svega, država treba da privuče više mladih na studiranje za nastavnike, navodi se u zajedničkoj studiji Fondacije Robert Boš (Bosch), Fondacije Bertelsman (Bertelsmann), Centra za razvoj visokog obrazovanja i Udruženja donatora.
Sadržaj i struktura tih studija treba da budu fleksibilniji i više okrenuta praksi, ocjenjuju autori.
Stručnjaci okupljeni oko projekta Monitoring obrazovanja nastavnika pozvali su saveznu vladu, pokrajine, univerzitete i sve druge uključene u obrazovanje da unaprijede obuku nastavnog kadra.
Prema studiji Obuka nastavnika u tranziciji, obrazovanju i učenju predstoje fundamentalne promjene ulaskom u proces digitalizacije i vještačke inteligencije.
Međutim, deficit nastavnika je ogroman. Procjene se uglavnom vrte oko 40.000 nastavnika, ali neke prognoziraju i do 80.000. Istovremeno, sve manje mladih se upisuje na studije za nastavnika, a sve više upisanih odustaje ili prelazi na nešto drugo.
Uz to, povećava se broj đaka u osnovinim školama, ali uz zabrinjavajuće signale sve slabijeg znanja.
Udruženje predlaže preispitivanje obrazovanja nastavnika, koji sada nameće obuku iz dva predmeta. U međunarodnoj praksi je drugačije i iskustva pokazuju da je jedan predmet sasvim adekvatan.
Dalje, obrazovanje nastavnika treba ranije i dublje da se osloni na praksu.
Opšte je potreban i dodatni fokus na upoznavanje budućih nastavnika sa medijima i na medijsku pismenost, a ubuduće će biti nezaobilazna obuka nastavnika sa potencijalom, rizicima i ograničenjima vještačke inteligencije.