
Ovo je pozorišna priča o dječaku koji je odrastao u džungli, među gorilama, i koji postaje njihov vođa, ali i o odrastanju pod neobičnim okolnostima, uspjehu u preživljavanju u surovim uslovima, pronalaženju sreće i ljubavi, suočavanju sa smrću. Ovo je ujedno i priča o sukobu civilizacije i prirode. Danas bismo rekli, jedna ekološka priča. Jer, i kada je nastao lik Tarzana, na samom početku 20. vijeka, i kada su 1920. i 1930. već počeli da se snimaju prvi filmovi o Tarzanu, uvijek je prisutna priča o tome kako čovjek, iako sebe smatra racionalnim stvorom, svojim djelovanjem uništava prirodu i druge stanovnike ove planete, kojima obično pripisuje samo instintkivno djelovanje. U liku Tarzana, i kasnije Džejn, dobijamo i junake koji mogu da spasu ovu sve pogubniju borbu. Ovaj put ispričano s malo riječi, više uz zvuk, pokret, mimiku, lutke, koreografije.
U ovoj, može se reći ansambl predstavi igraju glumci Gradskog pozorišta i studenti cetinjskog Fakulteta dramskih umjetnosti: Milo Perović, Jelena Simić, Marija Đurić/Jelena Đukić, Miloš Kašćelan, Lara Dragović, Pavle Ilić, Anđela Radović, Vukan Pejović, Smiljana Martinović, Sejfo Seferović, Itana Dragojević, Anđela Marunović, Matija Memedović i Aleksa Balević.
Scenski pokret i koreografiju uradila je Vujošević-Mandić, scenografiju, kostime i idejno rješenje lutaka Kiril Vasilev, kompozitor je Veselin Frenki Bogićević, dizajner svjetla Ivan Vuksanović, dizajner video-materijala Goran Brnović, a asistent scenografa Enes Deari.
Kako je nakon premijere rekao Davor Dragojević sadašnjim klincima pokazali su kako su izgledali junaci malo starijih generacija. Tarzan, koji nije možda imao neke super moći, kaže Dragojević, "imao je moć da nas spoji da uživamo u knjizi, stripu, filmu, da se radujemo njegovom liku i kriku". Vjeruje, kaže, da su uspjeli u naumu da u predstavi kombinuju različite žanrove - izraze.
– Želja nam je bila da napravimo lutkarsku predstavu s malo drugačijim pristupom lutkarstvu. Nije eksperiment, ali, htjeli smo da glumačko znanje koje posjeduju, talenat za ples, igru, koreografije, iskoristimo i napravimo drugačiji pozorišni izraz, da malo odstupimo od standarda u predstavama za djecu. Naša publika to zaslužuje i nadam se da smo uspjeli - kaže Dragojević.
Vujošević Mandić kaže da je "Tarzan" njena prva koreografija za dječju predstavu u podgoričkom Gradskom pozorištu. To je bio i izazov za nju, jer, kaže, trebalo je pronaći mjeru da bi djeca na pravi način prihvatila njen koreografski izraz, u ovom slučaju za skoro pa neverbalni teatar. Predstava ima izrazit ekološki momenat.
– Čini mi se da mi kao ljudi nikada nećemo opametiti. Životinje su inteligentnije u odnosu na prirodu kao njihovo stanište, one su i mnogo plemenitije, i to je i okosnica ove predstave, kao i tokom rada na njoj - kaže Vujošević Mandić.
Projekat je podržalo Ministarstvo kulture na Konkursu za sufinansiranje kulturno-umjetničkog stvaralaštva za 2023. godinu. Predstava je izvedena kao segment pozorišnih programa manifestacije DEUS 2023..