Takve su i Ćopićeve "Magareće godine", one najslađe godine, kada dječak ili djevojčica zakoračuju u svijet odraslih. Godine kada se već na ozbiljan način doživljava ljubav, kada se desi prvi poljubac, a zbog ljubavi ponekad pusti i suza. Zaplače se i zbog raznih životnih, najčešće socijalnih nepravdi. Dječja duša još ne prihvata način na koji je svijet postavljen, a pritom, već zrelo razmišlja o načinima kako da se prekine s ustaljenim praksama, kako da se izbore za svoja (prirodna) prava. Zato se, sasvim prirodno, dogodi pobuna protiv nepravde, protiv autoriteta, štrajkuje se i na kraju - dobro i ljubav pobjeđuju.
I sve to je publika preksinoć gledala u premijernom izvođenju predstave Gradskog pozorišta sa Dramske scene za djecu "Magareće godine" u režiji Andrije Rašovića i dramatizaciji Vuka Draganića. Komad za tinejdžere, kome je predložak bio upravo ovaj Ćopićev roman, na scenu su donijeli glumci Luka Stanković, Božidar Zuber, Dejan Đonović, Marija Đurić, Zoran Dragićević, Željko Radunović i Nevena Penava. Scenografkinja je Smiljka Šeparović, a kostimografkinja Mia Đurović, dok je za izbor muzike bio zadužen reditelj.
Ćopić je pisac koji je bio prisutan tokom cijelog njegovog djetinjstva, kaže Rašović, i dodaje da su mu njegove knjige uvijek bile inspirativne. Pokušao je da predstava ostane što bliža izvornom, prepoznatljivom Ćopićevom izrazu, naročito piščevom lirizmu. To je, kaže režiser, i kvalitet ove predstave.
I lokalno i globalno, predstava je aktuelna, jer u fokus stavlja prava čovjeka, prava na individualnost, kaže režiser.
– Predstava govori o potrebi da damo individualcima, možda i osobenjacima, pravo da kažu to što misle. I uprkos sistemu koji nas tjera da ličimo jedni na druge i da budemo isti, treba da gajimo individualnost - kazao je Rašović. Napominje i da predstava poziva sve da počnu da gledaju na svijet očima djeteta.
– Pitanje moralne i emocionalne čistote je nešto što je bez filtera, što je djetinjstvo i djetinje - rekao je režiser, napominjući da ne smijemo dozvoliti da počnemo da zaboravljamo, već da se kao i on, tokom rada na predstavi, sjetimo onoga što je činilo naše odrastanje. To je, kaže, pretočio i na scenu. Ujedno, da pozivaju publiku da se sjeti svojih dječijih snova o pohodu na Mjesec, da ne dozvole da snovi iščile kao mjesečina u zoru.