
Fondacija Petrović Njegoš i Centar savremene umjetnosti Crne Gore - Laboratorije kolekcije umjetnosti nesvrstanih zemalja, organizatori su samostalne izložbe „Povezani pejzaži” Irene Lagator Pejović, postavke koja je rezultat njenog dvogodišnjeg istraživanja.
Na otvaranju izložbe, na stazi koja vodi ka Dvorcu, a na kojoj su ispisani nazivi nekih eksponata koje je nekada čuvala Galerija umjetnosti nesvrstanih zemalja "Josip Broz Tito", a od 1995. g CSUCG, kao i nazivi imena drveća u parku koji okružuje Dvorac, najprije se publici obratio princ Nikola Petrović Njegoš. Na njegov poziv prisutni su minutom ćutanja odali počast svim žrtvama rata u Ukrajini.
– Kroz refleksije i rad Irene Lagator Pejović ova izožba nam nudi dvostruku vezu. Najprije vezu u prostoru, između interijera i eksterijera, između čovjeka i prirode, vezu koju nam Irena otkriva kroz različite intervencije. Takođe, i vremensku vezu, koja nas povezuje sa divnim istorijskim Pokretom nesvrstanih od kojih je ovaj dom sačuvao najdragocjenije naslijeđe, kolekciju jedinstvenih umjetničkih djela - rekao je princ Nikola Petrović, dodajući da je i on jednako kao i umjetnica, emotivno vezan za tu kolekciju i ono što ona predstavlja, naročito danas u vremenu tragedije koja se dešava pred našim očima.
– Fondacija je za svoj slogan izabrala moto - "Small is beautiful", a sada želim da viknem - "Big is horrible!". Živjela umjetnost i umjetnici koji nam pokazuju najbolje lice čovječanstva - rekao je princ Nikola Petrović.
Prisutnima se obratila i Marina Čelebić, kustoskinja CSUCG, jedna od pokretačica kustosko-istraživačkog projekta Laboratorije kolekcije umjetnosti nesvrstanih zemalja. Čelebić je navela da je i istraživačka izložba Lagator Pejović na sebi svojstven način ujedno i aktuelizacija i afirmacija jedinstvene kolekcije Pokreta nesvrstanih zemalja.
– Posmatrajući elemente parka u kojem se nalazimo - skulpture kolekcije nesvrstanih i zelenilo, umjetnica povezuje relacije i potencijale koje ti sadržaji međusobno proizvode - rekla je Čelebić, dodajući da raduje interesovanje istraživača vezano za temu i period u kojem je djelovao ovaj pokret.
Kustoskinja ove multimedijalne postavke koju čine i crteži, video i zvučne instalacije, intervencije u prostoru, jeste poljska istoričarka umjetnosti Karolina Majewska-Guede.
Naredna dva mjeseca u sklopu izložbe, kao prateći programi, biće održane i dvije radionice.
Ž.J.
Коментари (0)
Оставите свој коментар