/ -FOTO: ILUSTRACIJA
08/07/2022 u 07:46 h
Dejan BogojevićDejan Bogojević
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Bruka na matematičkoj Olimpijadi je posledica nerada

U Ministarstvu prosvjete smatraju da je razlog neuspjeha u Sarajevu slabo interesovanje učenika za takmičenja iz matematike, zbog čega je naš tim imao manje takmičara nego što to propozicije dozvoljavaju

Crnogorski tim zauzeo je posljednje mjesto na Juniorskoj balkanskoj matematičkoj olimpijadi, koja je od 28. juna do 3.jula održana u Sarajavu, sa svega dva boda, u konkurenciji 19 država, što je izazvalo razočaranje kod dijela javnosti i nastavnika.

Crna Gora poslednja na matematičkoj olimpijadi u Sarajevu

Na takmičenju je učestvovalo 109 učenika iz 19 zemalja, a pobijedila je Rumunija sa 224 poena, dok je Crna Gora osvojila samo dva, 20 bodova manje od pretposljednje Albanije.

Takav rezultat izazvao je veliki broj kritika na društevnim mrežama, gdje je i objavljena tabela plasmana na takmičenju.

Iz Ministarstva prosvjete nedavno je saopšten podatak da je školske 2021/22.godine 7.306 osnovaca završilo deveti razred, a diplomu "Luča" dobilo je 14,77 odsto učenika.

Sagovornici "Dana" ističu da je rezultat u Sarajevu ispod svakog nivoa i bruka za cijeli obrazovni sistem.

U Ministarstvu prosvjete smatraju da je razlog neuspjeha u Sarajevu slabo interesovanje učenika za takmičenja iz matematike, zbog čega je naš tim imao manje takmičara nego što to propisi dozvoljavaju.

Iz Ispitnog centra navode da su na takmičenju učestvovali Albanija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Кipar, Grčka, Sjeverna Makedonija, Crna Gora, Moldavija, Rumunija, Srbija i gostujuće zemlje Turska, Azerbejdžan, Hrvatska, Francuska, Кazahstan, Кirgistan, Saudijska Arabija, Tadžikistan i Bosna i Hercegovina (B tim).

Tvrde da šalju najbolje

Iz ministarstva navode da državno takmičenje iz matematike, prirodnih nauka i stranih jezika organizuje Ispitni centar, a učestvuju učenici koji su zadovoljili tražene kriterijume na školskim takmičenjima.

– Pobjednici takmičenja, tj. osvajači prvog, drugog i trećeg mjesta su članovi ekipa koje predstavljaju Crnu Goru na međunarodnim takmičenjima. Ispitni centar, u saradnji sa profesorima Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta Crne Gore obezbjeđuje takmičarske testove i organizuje pripreme takmičara uzrasta do 15,5 godina za učešće na Juniorskoj balkanskoj matematičkoj olimpijadi i pripreme srednjoškolaca za Balkansku matematičku olimpijadu i Međunarodnu matematičku olimpijadu – saopštili su iz ministarstva.

Organizator učešća na JBMO 2022 je Ispitni centar, a tim su predvodili Anton Đokaj sa Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta Crne Gore i Tatjana Vujošević iz Ispitnog centra.

– Od približno 7500 učenika 9. razreda, oko 0,5 odsto njih učestvuje na Državnom takmičenju, dok je taj procenat za srednjoškolce još niži. Postignutim rezultatima na Državnom takmičenju, kao društvo u cjelini, ne možemo biti zadovoljni. Iz tog razloga Crnu Goru ne predstavlja šestočlan tim, kao što predviđaju propozicije takmičenja, već našu zemlju predstavljaju uglavnom tri ili četiri učenika. Smatramo da treba obezbijediti kontinuitet u učestvovanju, u cilju popularizacije matematike kod budućih takmičara, iako se, s obzirom na veličinu naše populacije, ne očekuje zadovoljavajući uspjeh u svakoj generaciji – kazali su iz ministarstva.

Nastavnik matematike i predsjednik Udruženja nastavnika matematike Radomir Božović kazao je za "Dan" da takmičenje iz tog predmeta zahtijeva dugotrajne pripreme učenika.

image

Božović

-FOTO: RTCG

On je ocijenio da je ovakav rezultat učenika devetog razreda bruka za naš obrazovni sistem.

– Potreban je veliki rad i trud da bi učenici bili spremni za ovakvo takmičenje. Ovaj rezultat je ispod svakog nivoa, jer ako osvojiš dva bod od mogućih 300 među 19 učesnika onda je jasno o čemu se radi, koliko smo daleko iza ostalih. Nije dovoljno samo nekoliko dana imati vježbe i pripreme i izaći na megdan drugim učenicima. Potrebne su dugotrajne pripreme kako se ovo ne bi ponovilo. Na ovaj način se samo brukamo u regionu i to moramo da promijenimo. Važna stvar je i da se učenicima ne mijenjaju mentori koji su s njima na državnom takmičenju. Udruženje nastavnika matematike nije bilo uključeno u ovo takmičenje, tako da ne znamo šta je konkretni razlog ovakvog rezultata – kaže Božović.

Dekan Prirodno-matematičkog fakuleta Predrag Miranović kazao je za "Dan" da uspjeh, odnosno neuspjeh na međunarodnom takmičenju nikada ne predstavlja odraz kvaliteta obrazovnog sistema.

image

Miranović

Foto: Srđan Boljević

– Imate države koje su na PISA testiranju veoma uspješne, a na međunarodnom takmičenju postignu slab rezultat, i obratno. Da biste postigli uspjeh na međunarodnom takmičenju potreban je, osim talenta, veliki individualni rad koji prevazilazi granice školskog gradiva. Odličan đak, koji je odličan matematičar, bez tog individualnog i kontinuiranog rada i treninga nema šansi za veliki uspjeh na međunarodnom planu. Nemam nikakve sumnje da su ta djeca koja su učestvovala na takmičenju pametna i talentovana i da ovaj neuspjeh ne treba da ih obeshrabri, nego da im stavi do znanja da je talenat 10 odsto, a rad 90 procenata uspjeha – istakao je Miranović.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
02. jul 2024 05:01