Čekić / - FOTO: SRđAN BOLJEVIć
30/12/2022 u 14:33 h
Draško MilačićDraško Milačić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

DRI dala negativnu ocjenu Opštini Gusinje: Službena vozila i mobilne telefone koriste bez limita

Mobilne kartice koristi veći broj lica od propisanog i nemaju limit potrošnje

Opština Gusinje dobila je uslovno mišljenje na finansijsku reviziju i negativno mišljenje na reviziju pravilnosti poslovanja u 2021. godini. Opština, na čijem čelu je Anela Čekić (DPS), nije uskladila poslovanje sa čak 12 zakona. Čekić je od 2014. godine na čelu Opštine, ovo joj je treći mandat.

Revizijom je utvrđeno da interno uputstvo za korišćenje mobilnih kartica i telefona ne sadrži limite potrošnje, utvrdila je DRI.

– U obavještenju od 2.10.2022. godine nalazi se veći broj zaposlenih (sekretarica, portir, vozač) od lica koja imaju pravo na korišćenje službenih kartica. U reviziji nije priložen dokaz da su navedena lica predložena za korišćenje službenih kartica od strane rukovodilaca u skladu sa članom 5 navedenog uputstva – piše u nalazu.

Takođe, Opština nije obezbijedila primjenu internog uputstva o načinu i uslovima korišćenja službenih vozila jer isto ne sadrži limite potrošnje.

– Nijesu dati na uvid dokazi koji se odnose na redovno izdavanje putnih naloga za korišćenje službenih vozila i evidenciju istih, kao ni dokumentacija koja se odnosi na kontrolu potrošnje goriva i maziva, te popravku i servisiranje vozila – piše u izvještaju.

Revizijom je utvrđeno i da za visoki rukovodni kadar nisu raspisivani konkursi, već su imenovani, odnosno postavljeni vršioci dužnosti.

– To nije u skladu sa članom 112 Zakona o lokalnoj samoupravi kojim je određeno da se popuna radnih mjesta iz kategorije visoki rukovodni kadar vrši na osnovu javnog konkursa. V.d. status visoko rukovodnog kadra produžavan je dva i više puta, što nije u skladu sa članom 124 Zakona o lokalnoj samoupravi, kojim je određeno da se, u slučaju prestanka mandata licu koje vrši poslove visoko rukovodnog kadra, može odrediti vršilac dužnosti do imenovanja odnosno postavljenja, a najduže do šest mjeseci – piše u izvještaju objavljenom na sajtu DRI.

Volonteri na pozicijama sekretara i načelnika

Revizijom je utvrđeno da su na pozicijama sekretara Sekretarijata za opštu upravu i društvenu djelatnost i načelnika Komunalne policije postavili lica koja ne ispunjavaju zakonom propisane uslove za tu poziciju.

Naime, sekretar sekretarijata treba da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima rukovođenja ili osam godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima.

– U okviru kategorije visoki rukovodni kadar – sekretarka Sekretarijata za opštu upravu i društvene djelatnosti, ne ispunjava uslove za navedeno radno mjesto po osnovu radnog iskustva, jer je imala 27 mjeseci volonterskog rada i ne ispunjava uslove u skladu sa članom 102 Zakona o lokalnoj samoupravi – piše u izvještaju DRI, kojim je rukovodio član Senata Zoran Jelić.

DRI je utvrdio i da načelnik Komunalne policije ne ispunjava zakonom propisane uslove. Naime, načelnik Komunalne policije može biti lice koje ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima rukovođenja iz oblasti djelokruga poslova komunalne policije, komunalne inspekcije, policije, ANB i organa državne uprave nadležnog za unutrašnje poslove ili najmanje osam godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima.

– Načelnik Komunalne policije u Opštini zasnovao je radni odnos rješenjem o imenovanju, prema volonterskoj knjižici ima 30 mjeseci ukupnog trajanja volonterskog rada i ne ispunjava uslove u skladu sa članom 36 Zakona o komunalnoj policiji – utvrdila je DRI.

Vrhovna revizija je utvrdila da Opština Gusinje nije uspostavila unutrašnju reviziju na jedan od načina predviđenih članom 49 Zakona o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru. Takođe, Opština nije u skladu sa članom 127 i 128 Zakona o lokalnoj samoupravi vršila ocjenjivanje zaposlenih u Opštini Gusinje. Uvidom u personalne dosijee samo su pojedini zaposleni po potrošačkim jedinicama ocijenjeni, naveli su iz DRI.

– Organi lokalne uprave i službe nijesu u skladu sa članom 76 Zakona o lokalnoj samoupravi podnosili godišnje izvještaje o radu predsjedniku Opštine u roku propisanom čl. 98 Statuta Opštine, odnosno do kraja februara tekuće godine za prethodnu godinu – piše u nalazu.

Utvrdili su i da zasnivanje radnog odnosa u Službi zaštite i spasavanja na poslovima vatrogasca nije usklađeno sa propisima.

Zatim završni račun budžeta za 2021. godinu nije urađen u skladu sa članom 40 Zakona o finansiranju lokalne samouprave, prijava zaposlenih na obavezno socijalno osiguranje se ne obavlja u skladu sa članom 33 Zakona o radu, na dan stupanja na rad. Evidentiran je slučaj prijave zaposlenog poslije 11 mjeseci.

Utvrđeno je da nemaju evidentirane podatke o imovini, dok je plan javnih nabavki slabo planiran, odnosno, plan je iznosio 540,5 hiljada eura, a realizovano je 194,4 hiljade, što je 35,97 odsto od plana.

Opština Gusinje nije iskazala neizmirene obaveze u obrascu NEO. Državni revizor se nije mogao uvjeriti u iznos neizmirenih obaveza Opštine Gusinje.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Komentari (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
    
Još nema objavljenih komentara

Ostavite svoj komentar

  1. Registrujte se ili prijavite na svoj nalog
29. april 2025 22:18