
Opština Gusinje dobila je uslovno mišljenje na finansijsku reviziju i negativno mišljenje na reviziju pravilnosti poslovanja u 2021. godini. Opština, na čijem čelu je Anela Čekić (DPS), nije uskladila poslovanje sa čak 12 zakona. Čekić je od 2014. godine na čelu Opštine, ovo joj je treći mandat.
Revizijom je utvrđeno da interno uputstvo za korišćenje mobilnih kartica i telefona ne sadrži limite potrošnje, utvrdila je DRI.
– U obavještenju od 2.10.2022. godine nalazi se veći broj zaposlenih (sekretarica, portir, vozač) od lica koja imaju pravo na korišćenje službenih kartica. U reviziji nije priložen dokaz da su navedena lica predložena za korišćenje službenih kartica od strane rukovodilaca u skladu sa članom 5 navedenog uputstva – piše u nalazu.
Takođe, Opština nije obezbijedila primjenu internog uputstva o načinu i uslovima korišćenja službenih vozila jer isto ne sadrži limite potrošnje.
– Nijesu dati na uvid dokazi koji se odnose na redovno izdavanje putnih naloga za korišćenje službenih vozila i evidenciju istih, kao ni dokumentacija koja se odnosi na kontrolu potrošnje goriva i maziva, te popravku i servisiranje vozila – piše u izvještaju.
Revizijom je utvrđeno i da za visoki rukovodni kadar nisu raspisivani konkursi, već su imenovani, odnosno postavljeni vršioci dužnosti.
– To nije u skladu sa članom 112 Zakona o lokalnoj samoupravi kojim je određeno da se popuna radnih mjesta iz kategorije visoki rukovodni kadar vrši na osnovu javnog konkursa. V.d. status visoko rukovodnog kadra produžavan je dva i više puta, što nije u skladu sa članom 124 Zakona o lokalnoj samoupravi, kojim je određeno da se, u slučaju prestanka mandata licu koje vrši poslove visoko rukovodnog kadra, može odrediti vršilac dužnosti do imenovanja odnosno postavljenja, a najduže do šest mjeseci – piše u izvještaju objavljenom na sajtu DRI.
Vrhovna revizija je utvrdila da Opština Gusinje nije uspostavila unutrašnju reviziju na jedan od načina predviđenih članom 49 Zakona o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru. Takođe, Opština nije u skladu sa članom 127 i 128 Zakona o lokalnoj samoupravi vršila ocjenjivanje zaposlenih u Opštini Gusinje. Uvidom u personalne dosijee samo su pojedini zaposleni po potrošačkim jedinicama ocijenjeni, naveli su iz DRI.
– Organi lokalne uprave i službe nijesu u skladu sa članom 76 Zakona o lokalnoj samoupravi podnosili godišnje izvještaje o radu predsjedniku Opštine u roku propisanom čl. 98 Statuta Opštine, odnosno do kraja februara tekuće godine za prethodnu godinu – piše u nalazu.
Utvrdili su i da zasnivanje radnog odnosa u Službi zaštite i spasavanja na poslovima vatrogasca nije usklađeno sa propisima.
Zatim završni račun budžeta za 2021. godinu nije urađen u skladu sa članom 40 Zakona o finansiranju lokalne samouprave, prijava zaposlenih na obavezno socijalno osiguranje se ne obavlja u skladu sa članom 33 Zakona o radu, na dan stupanja na rad. Evidentiran je slučaj prijave zaposlenog poslije 11 mjeseci.
Utvrđeno je da nemaju evidentirane podatke o imovini, dok je plan javnih nabavki slabo planiran, odnosno, plan je iznosio 540,5 hiljada eura, a realizovano je 194,4 hiljade, što je 35,97 odsto od plana.
Opština Gusinje nije iskazala neizmirene obaveze u obrascu NEO. Državni revizor se nije mogao uvjeriti u iznos neizmirenih obaveza Opštine Gusinje.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar