Ilustracija / - SCOTT GRAHAM/UNSPLASH
01/11/2024 u 15:41 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Odluke sa današnje sjednice Vlade

Vlada je, na danas održanoj 55. sjednici kojom je predsjedavao premijer Milojko Spajić usvojila nekoliko odluka.

Vlada je usvojila Informaciju u vezi sa zahtjevom „Skijališta Crne Gore“ DOO  Mojkovac za obezbjeđenje finansijskih sredstava neophodnih za redovno poslovanje  Društva. U Informaciji se navodi da se ovo Društvo, usljed nedostatka sniježnih padavina tokom sezone 2023/2024 godine, suočilo sa finansijskim problemima u poslovanju.

U zahtjevu se navodi da Društvo nema novčanih sredstava za funkcionisanje, te apeluju da se pronađe način da mu se obezbijede neophodna sredstva za isplatu dugovanja, pripremu zimske turističke sezone 2024/2025, kao i za isplatu zarada do kraja tekuće godine. Vlada je Društvu prethodno već odobrila pomoć (de minimis) u iznosu od 200.000 eura u aprilu 2024. godine, od koje su, kao i od ostvarenih prihoda, isplaćene neto zarade do aprila mjeseca tekuće godine. U tom kontekstu, Vlada je odobrila da se u vidu nepovratne finansijske pomoći, a u okviru pomoći male vrijednosti (de minimis), obezbijede sredstva u iznosu od 100.000 eura, kako bi se Društvu omogućilo da izvrši isplatu redovnih zarada do kraja tekuće godine, budući da je u ovom momentu dozvoljeni limit za ovu vrstu pomoći 300.000 eura.

Usvojen je Izvještaj o realizaciji Državnog plana upravljanja otpadom u 2023. godini. Akcionim planom su definisani ciljevi i zadaci utvrđeni u skladu sa Zakonom, obavezama Crne Gore kao kandidata za članstvo u EU i trenutnim stanjem u pogledu ostvarenih rezultata u oblasti upravljanja otpadom, a koji se odnose na:

− unapređenje postojećeg zakonodavno-pravnog sistema na državnom i lokalnom nivou;

− uspostavljanje planskog okvira na lokalnom nivou;

− unapređenje sistema upravljanja otpadom, uvođenje odvojenog sakupljanja otpada;

− obezbjeđivanje tehničke podrške u pogledu konsultacija i izrade neophodnih studija i tehničke  dokumentacije;

− obezbjeđivanje tehničke podrške u izgradnji potrebne infrastukture.

U Državnom planu dati su specifični ciljevi koji se odnose na komunalni otpad, posebne tokove i opasni otpad. Stim u vezi, zaduženo je Ministarstvo ekologije, održivog razvoja i razvoja sjevera, da, u saradnji sa Agencijom za zaštitu životne sredine i Zavodom za statistiku, uspostavi informacioni sistem i jedinstvenu bazu podataka u oblasti upravljanja otpadom. Takođe, Ministarstvo je zaduženo da u saradnji sa Upravom za kapitalne projekte i Nacionalnom jedinicom za implementaciju projekata „Procon“ d.o.o. pruži podršku jedinicama lokalne samouprave za realizaciju infrastrukturnih projekata u oblasti upravljanja otpadom, posebno u sjevernom regionu.

Vlada je usvojila Informaciju o rezultatima pregovora za kreditni aranžman između Crne Gore i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) za Projekat dekarbonizacije energetskog sektora Crne Gore. U Informaciji se navodi da je u pregovorima utvrđen iznos zaduženja od 31 milion eura, na period otplate od 10 godina, uključujući grejs period od dvije godine. Cilj Projekta dekarbonizacije energetskog sektora je unapređenje  energetske efikasnosti javnih objekata (objekti Univerziteta Crne Gore i drugi javni  objekti) i povećanje operativne efikasnosti elektrodistributivne mreže u Crnoj Gori.  Realizacija Projekta je od izuzetnog značaja, kako za obezbjeđenje kontinuiteta  sprovođenja aktivnosti u oblasti energetike i životne sredine, tako i za snažniju  podršku reformi energetskog sektora i procesu dekarbonizacije, a sve u cilju implementacije preuzetih međunarodnih obaveza i ostvarivanja ciljeva do 2030. godine u dijelu: smanjenja emisija CO2, većeg korišćenja obnovljivih izvora energije i unapređenja energetske efikasnosti. Ukupna vrijednost projekta procijenjena je na iznos od 33,8 miliona eura. Finansiranje će biti obezbijeđeno iz dva izvora: 31 milion eura iz kreditnih sredstava od strane IBRD-a, a 2,8 miliona eura kao učešće države.

Kadrovska pitanja sa 55. sjednice Vlade Crne Gore

Usvojena je Informacija o uspostavljanju Jedinstvene kontakt tačke (JKT). Postepeno se prilagođavajući budućem članstvu i funkcionisanju na unutrašnjem tržištu EU (uključujući i Norvešku, Island i Lihtenštajn kroz Evropski ekonomski prostor - EEP), Crna Gora ima obavezu da ispuni sve uslove za punu primjenu Direktive 2006/123/EZ Evropskog Parlamenta i Savjeta od 12. decembra 2006. godine o uslugama na unutrašnjem tržištu do dana pristupanja Evropskoj uniji.

Direktivom o uslugama se stvara obaveza olakšavanja administrativnih postupaka, obezbjeđuje veća transparentnost kroz osnivanje Jedinstvene kontakt tačke za usluge (JKT za usluge) i definiše lista zahtjeva koji se ne smiju primjenjivati prilikom osnivanja preduzeća, kao ni prilikom prekograničnog pružanja usluga. U Informaciji se ističe da je, posredstvom projekta „Povećanje kapaciteta institucija za harmonizaciju i implementaciju pravne tekovine EU u području konkurentnosti i inovacija“ (IPA/2022/433-729), u Crnoj Gori uspostavljena jedinstvena kontakt tačka i JKT portal je u potpunosti operativan od 25. juna 2024. (www.psc.gov.me).

Crnogorski JKT je elektronski, informacioni i komunikacioni servis, posredstvom kojega se pružaju i razmjenjuju informacije o postupcima, uslovima i zahtjevima za pristup i pružanje usluga zainteresovanim licima. Portal sadrži korisne informacije o uslovima za registraciju biznisa i poslovanje, obavljanje uslužnih djelatnosti i profesija, poslovanje stranaca, kao i poslovanje u drugim državama Evropske unije (EUGO mreža). Cilj JKT-a je olakšati pokretanje poslovanja i pristup tržištu usluga u Crnoj Gori, čime se doprinosi stvaranju transparentnijeg i konkurentnijeg poslovnog okruženja. Crnogorska JKT za usluge služi crnogorskim pravnim i fizičkim licima, a nakon pristupanja Crne Gore Evropskoj uniji i pravnim i fizičkim licima koja imaju sjedište ili prebivalište na teritoriji država EEP.

Vlada je donijela Odluku o obrazovanju Koordinacionog tijela za usklađivanje i praćenje inspekcijskih nadzora. Predsjednik Koordinacionog tijela je potpredsjednik Vlade za infrastrukturu i regionalni razvoj. Odlukom je propisano da će ovo stalno radno tijelo Vlade vršiti poslove koji se odnose na koordinaciju radom svih inspekcijskih organa i pravnih lica koja vrše javna ovlašćenja, usklađivanje i koordinaciju inspekcijskog nadzora više inspekcija kod određenog subjekta nadzora, odnosno inspekcijski nadzor u određenim oblastima na predlog inspekcijskog organa, odnosno pravnih lica koja vrše javna ovlašćenja. Takođe, zadatak  Koordinacionog tijela je i staranje o usklađivanju planova rada inspekcija, predlaganje programa obuka inspektora i drugih ovlašćenih lica, davanje preporuke, upustva i mišljenja i odnosu na organizaciju i planiranje inspekcijskog nadzora, vršenje monitoringa i evaluacije inspekcija i inspekcijskog nadzora.

Na današnjoj sjednici, Vlada je razmotrila i više kadrovskih pitanja dostupnih na linku.

 

 

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
20. novembar 2024 20:47