Postavka nudi jedinstven uvid u opus umjetnika čije djelo spaja introspektivnost, simboliku i snažan likovni izraz.
Kao što bi svaka linija na platnu vodila ka novoj priči, tako i izložba "Između linija" otkriva dubinu i tajanstvenost svijeta Cvetka Lainovića. Svaki potez njegove četkice, svako bijelo platno i svaka kompozicija pozivaju posjetioce od preksinoć u Rektoratu Univerziteta Crne Gore da uđu u umjetnikovu trajnu potragu za istinom, suštinom i ljudskošću. Izložba je okupila poštovaoce umjetnosti, kolege, studente i prijatelje umjetnika, a pratila je i panel-diskusija o njegovom stvaralaštvu.
Izložbu je inicirao ljubitelj umjetnosti Petar Đurišić, uz podršku rektora UCG prof. dr Vladimira Božovića i predsjednika Upravnog odbora UCG prof. dr Milivoja Radovića.
Otvarajući izložbu, dekan Fakulteta likovnih umjetnosti UCG, prof. mr Marko Marković, istakao je značaj tradicije koju uspostavlja Festival umjetnosti, nauke i kulture UCG, u okviru kojeg je izložba održana.
– Posebno mi je drago što ovaj festival već uspostavlja lijepu tradiciju: svake godine, u okviru programa, organizuje se izložba jednog značajnog crnogorskog slikara. Ova tradicija je važna jer slikari predstavljaju naše najprepoznatljivije stvaraoce – glasove koji su donosili emancipatorske prakse i autentičnu snagu individualnosti, inspiraciju svima nama – rekao je on.
U uvodnom dijelu večeri govorila je istoričarka umjetnosti i novinarka Maja Živanović, koja je podsjetila da "gotovo 20 godina od smrti Cvetka Lainovića" pred publikom stoji izložba koja "nije tek puko predstavljanje – no mala retrospektiva svih stvaralačkih faza umjetnika koji nije bio slikar ideja, no slikar koji stalno traga".
– Rijetka je prilika da vidimo njegove najranije portrete dječaka, dominantnog "Plavog jahača" kao i maestralnu "Parižanku" iz sedamdesetih – kazala je Živanović, dodajući da je Lainović stvarao "u jednom dahu, bez prethodnih krokija, istovremeno i duhovito i promišljeno, ponekad i sa dozom cinizma". Naglasila je da je "svijet koji je bio, i jeste potpun… samo sa bijelom bojom i linijom koja je prati", te da je umjetnik "tragao za istinom i suštinom" kroz slikarstvo i književnost.
– Kada govorimo o tematici, ona je ciklusna – od portreta, mrtvih priroda (najčešće cvijeća), pejzaža i sakralnog. U njoj se susrećemo sa specifičnim, naoko nedovršenim, ali savršeno jednostavnim svijetom u kojem je osnovna mjera ljudskost... nebitno da li su prikazane prefinjene figure, parovi, preobražene životinje, aktovi u pokretu ili njegovi Lovćen i Ostrog – kaže Živanović.
O stvaralaštvu umjetnika govorila je i istoričarka umjetnosti Petrica Duletić, autorka teksta "Trag, linija, tišina: svijet Cvetka Lainovića", koji je u katalogo izložbe. Duletić je istakla da Lainovićev opus "predstavlja pažljivo biran izbor radova iz privatnih kolekcija", te da njegovo slikarstvo "zauzima posebno mjesto u umjetnosti na prostoru bivše Jugoslavije druge polovine XX i početka XXI vijeka".
Podsjetila je da se umjetnikov put "razvijao postepenim otkrivanjem unutrašnjeg svijeta slike – svijeta koji prepliće stvarno i nadrealno, vidljivo i naslućeno", te da je "bijela slika postala njegov misaoni prostor". Naglasila je da je Lainović "u portretima tragao ne za psihološkim opisom, već za duhovnim izrazom lica", a da su mu "slike svjedočanstvo o nemiru i traganju, ali i o tišini i svjetlosti koja vodi ka spoznaji". Na panelu su, pored Duletić i Živanović, govorili i dr Milenko Lainović, koji se prisjetio umjetnikovog života u Staroj varoši, djetinjstva i hobija, te slikar Filip Janković, koji je podijelio uspomene sa zajedničkih izložbi i prijateljstva sa Cvetkom Lainovićem.
